همشهری آنلاین: بنا بر تغییرات صورت گرفته در برنامه ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد، این ناوگروه به اقیانوس اطلس نخواهد رفت و احتمالا این ماموریت برعهده ناوگروه بعدی قرار خواهد گرفت.

ناوگروه

بنا بر اطلاعات کسب شده توسط فارس، تغییری در ماموریت ناوگروه بیست‌ونهم نیروی دریایی ارتش صورت گرفته و این ناوگروه به اقیانوس اطلس نمی‌رود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز با تایید این خبر به خبرنگار ما گفت: طی برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، مأموریت‌های هر ناوگروه مشخص شده و سپس به آب‌های آزاد اعزام می‌شوند.

وی افزود: اما با این حال با توجه به شرایط و اوضاع منطقه، ممکن است مأموریت ناوگروه‌ها تغییر کند، به عنوان مثال اگر شدت حملات دزدان دریایی در خلیج عدن زیاد شود، تغییراتی در مأموریت ناوگروه‌ها داده می‌شود.

سیاری با بیان اینکه ناو گروه‌های اعزامی هر لحظه آمادگی تغییر در مأموریتشان را دارند، گفت: با این اوصاف، تغییراتی در ماموریت ناوگروه بیست و نهم (شامل ناوشکن سبلان و ناو لجستیک خارک و 2 فروند بالگرد) ایجاد شده و این ناوگروه در روزهای آینده به کشور برگشته و به اقیانوس اطلس نخواهد رفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: ناوگروه سی‌ام نداجا که در آینده اعزام می‌شود، متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی الوند، ناو لجستیک جمهوری اسلامی بوشهر و یک فروند بالگرد خواهد بود و اگر تغییری در برنامه آن ایجاد نشود، به اقیانوس اطلس می‌رود.

کد خبر 255742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز