گروه حوادث: با دستگیری 20 نوجوان پاکستانی در دخمه‌ای در شرق تهران، پرده از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق انسان برداشته شد.

قرار بود اعضای این باند با دریافت 500 دلار از طعمه‌های خود آنها را با مدارک جعلی از طریق ایران به اروپا انتقال دهند.

مدتی پیش زمانی که ساکنان محله‌ای در شرق تهران از رفت و آمد مرموز چند مرد ایرانی و خارجی به یک خانه‌ای قدیمی در این منطقه با خبر شدند ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

ماموران که احتمال می‌دادند افراد مرموز مهاجران غیرقانونی باشند، عازم خانه قدیمی شده و آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

در حالی که بررسی‌های محلی کارآگاهان نشان می‌داد چند نوجوان پاکستانی به تازگی به این خانه آمده و در آنجا زندگی می‌کنند، این فرضیه که خانه قدیمی محل نگهداری مهاجران غیر قانونی باشد پیش روی پلیس قرار گرفت.

با گزارش ماجرا به قاضی مهاجری -  بازپرس شعبه اول دادسرای فرودگاه-  با دستور قضایی وی تیمی از ماموران اداره اتباع خارجی پلیس تهران وارد عمل شدند و در عملیاتی غافلگیرانه پا به مخفیگاه مهاجران غیر قانونی گذاشتند.

با دستگیری 20 نوجوان پاکستانی که در دخمه‌ای در خانه قدیمی محبوس شده بودند، آنها همراه یک مرد ایرانی که در این خانه حضور داشت به دادسرای فرودگاه انتقال یافتند و بازجویی‌های تخصصی از آنان آغاز شد.

راز باند ترانزیت انسان به اروپا

یکی از نوجوانان پاکستانی در این بازجویی‌ها گفت: به خاطر بی‌کاری و فقر تصمیم گرفته بودم همراه تعدادی از دوستانم که قصد مهاجرت به اروپا را داشتند به یکی از کشورهای اروپایی بروم تا با کار کردن خرج خانواده‌ام را بدهم.

وی ادامه داد: مدتی بعد در حالی که به دنبال راهی برای مهاجرت ارزان به اروپا می‌گشتیم با فردی آشنا شدیم که ادعا می‌کرد می‌تواند در ازای دریافت 500 دلار از هر کدام از ما، برایمان ویزا، گذرنامه و اقامت در ایران تهیه کند.

او می‌گفت پس از انتقال ما به ایران چند روزی را در این کشور از ما پذیرایی می‌کند و پس از آن ما را به ترکیه برده و از آنجا به اروپا منتقل می‌کند، بنابراین با تلاش بسیار توانستیم مبلغ مورد نظر را تهیه کرده و پس از پرداخت آن به مرد جوان قرار شد چند روز بعد همراه وی به ایران برویم.

نوجوان پاکستانی در ادامه گفت: در نخستین مرحله از این سفر شبانه و به صورت غیرقانونی از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدیم و در حالی‌که ترس و وحشت همه وجود ما را فرا گرفته بود به محلی در نزدیکی مرز انتقال یافتیم. مدتی را در آنجا بودیم تا اینکه توسط مرد دیگری به تهران و یک خانه قدیمی منتقل شدیم.

اما در حالی که منتظر بودیم تا بقیه کارها درست شود و به ترکیه برویم، از سوی ماموران پلیس دستگیر شدیم.پس از اعترافات مهاجران نوجوان، ماموران به بررسی مدارک آنها پرداخته و متوجه شدند تمامی این مدارک به طرز ماهرانه جعل شده‌اند.

به این ترتیب بازپرس مهاجری دستور اخراج مهاجران غیر قانونی از ایران را صادر کرد و مرد ایرانی نیز در اختیار پلیس قرار گرفت تا برای شناسایی دیگر اعضای این باند تحت بازجویی‌های پلیسی قرار بگیرد.

کد خبر 25574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز