همشهری آ»لاین: وزیر کشور اوکراین طی پیامی در یک شبکه اجتماعی از آغاز عملیات ضد تروریستی در شهر شرقی اسلاویانسک اوکراین خبر داد.

عملیات نظامی در اسلاویانسک اوکراین آغاز شد

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از کی یف، آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین اعلام کرد: عملیات ضد تروریستی علیه افراد مسلحی که پایگاه پلیس و سرویس های امنیتی را در اسلاویانسک اشغال کرده اند، آغاز شده است.

وی بدون اشاره به جزئیات این عملیات گفت: همه نیروهای نظامی کشور در این عملیات مشارکت دارند.

همچنین سایت خبری روسی راشاتودی نیز در خبری فوری از وقوع تیراندازی در شهر اسلاویانسک (Slavyansk) در شرق اوکراین و همزمان با صدور فرمان سرکوب از سوی کی یف خبر داد.

آواکوف روز شنبه در شبکه اجتماعی خود از اشغال پایگاه پلیس در این شهر که در150 کیلومتری مرز روسیه قرار دارد، خبر داده بود.

وی در بیانیه دیگری با وعده واکنش بسیار شدید به اقدام فعالان طرفدار روسیه در اسلاویانسک، اعلام کرده بود : میان معترضان و تروریست ها تفاوت وجود دارد.

آرسن آواکوف خاطر نشان کرد: طرفداران مذاکره به گفت وگو فراخوانده می شوند اما آنها که سلاح به دست می گیرند، ساختمان ها را به آتش می کشند و به مردم و پلیس تیراندازی می کنند، تروریست هستند و با پاسخی مناسب مواجه خواهند شد.

ناآرامی ها و اشغال ساختمان های دولتی در شهرهای شرقی اوکراین از یکشنبه گذشته (17 فروردین) آغاز شد. این امر الکساندر تورچینوف نخست وزیر موقت این کشور را بر آن داشت تا از شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد در مورد وضعیت این کشور، نشستی برای بررسی این بحران برگزار کند.

شش مامور پلیس اوکراین درشرق این کشور کشته یا زخمی شدند.

از سوی دیگر واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت کشور اوکراین از کشته شدن یک مامور پلیس و زخمی شدن پنج نفر در درگیری با طرفداران روسیه در شرق اوکراین خبر داد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌ تظاهرکنندگان جدایی طلب دفتر شهردار شهر ماریوپول را در شرق اوکراین اشغال کردند.

وزیر کشور اوکراین ساکنان اسلاویانسک در خانه بمانند

در پی شروع عملیات نظامی در اسلاویانسک ، وزیر کشور اوکراین از ساکنان این شهر خواست در خانه های خود باقی بمانند.

در پی صدور حکم شروع «عملیات ضد ترور» در اسلاویانسک از سوی وزیر کشور اوکراین ، از ساکنان این شهر خواسته شده است در خانه های خود و دور از پنجره ها باقی بمانند.

وزیر کشور اوکراین از آغاز "عملیات ضدتروریستی" در اسلاویانسک در شرق این کشور خبر داده بود.

خبر دیگر این که با تشدید موج استقلال طلبی در مناطق شرقی اوکراین، ‌هواداران روسیه روز شنبه کنترل مقر پلیس را در یک شهر دیگر به دست گرفتند.

طرفداران روسیه در شهر کراماتورسک (Kramatorsk ) با حمله به مقر پلیس در این شهر پرچم روسیه را بر فراز آن به اهتزاز درآوردند.

گروه‌های طرفدار روسیه دیروز نیز چند ساختمان امنیتی در شهرهای دونتسک( Donetsk) و اسلاویانسک (Slavyansk) را تصرف کردند.

خارکیف(Kharkiv) و لوهانسک(Luhansk) از دیگر شهرهای شرقی اوکراین هم بعد از جدایی شبه ‌جزیره کریمه از این کشور، خواستار همه‌پرسی مشابه منطقه کریمه در شهرهای خود و الحاق به روسیه شده‌اند.

درپی تشدید بحران در مناطق شرقی اوکراین، وزیر کشور اوکراین باردیگر انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفت و حملات طرفداران روسیه در شرق اوکراین را اقدام تجاوزکارانه مسکو دانست.

آمریکا هم که تاکنون از دولت موقت اوکراین حمایت کرده بار دیگر مسکو را به ایجاد ناآرامی در شرق اوکراین متهم کرد.

جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب اوضاع در مناطق شرق اوکراین را نگران‌کننده خواند و روسیه را عامل بی‌ثباتی در این مناطق دانست.

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا 22 آوریل (دوم اردیبهشت) برای دیدار با مقامات دولت موقت اوکراین به کی یف می رود.

کد خبر 255737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز