گروه شهری: نشست محیط‌زیستی شرق تهران با حضور رئیس کمیته سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر و مدیرکل محیط‌زیست استان تهران به میزبانی شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

بوستان‌های ملی شرق تهران عاملی برای کنترل رشد افقی شهر

محمد حقانی عضو شورای شهر پس از بازدید از پارک‌های ملی سرخه حصار و خجیر، با بررسی مسائل زیست‌محیطی شرق تهران، از اقدامات مدیریت شهری در این حوزه تقدیر کرد و درخصوص رفع مشکلات و موانع موجود راهکارهایی ارائه داد.

در ادامه نشست، هادی حیدرزاده مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اشاره به بازدیدی که از منطقه و 2پارک ملی سرخه‌حصار و خجیر انجام داد، نقاط ضعف و قوت منابع زیست‌محیطی شرق تهران را بررسی کرد. به گفته وی، پارک جنگلی سرخه حصار و خجیر در شرق تهران باعث شده که رشد افقی شهر مدیریت و کنترل شود و به‌عنوان ریه تنفسی شرق تهران باشد. حیدرزاده تصریح کرد که به‌دلیل وسعت بالای پارک سرخه‌حصار این پارک به‌عنوان قطب گردشگری شرق تهران معرفی شده است که می‌توانیم با همکاری دوجانبه و تنگاتنگ میان شهرداری و سازمان محیط‌زیست به هدف غایی که همان خدمت به شهر و شهروندان است برسیم و با حفظ منابع طبیعی گام مهمی را در کاهش آلودگی هوا برداریم.

همچنین هادی ذاکری، شهردار منطقه 13پارک ملی خجیر و سرخه حصار را یکی از مهم‌ترین فضاهای سبز شهر تهران خواند و برگزاری این نشست‌ها را در زمینه حفظ محیط‌زیست شهر تهران به‌خصوص منطقه 13ضروری دانست. وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با محافظت و رسیدگی به این دو پارک ملی قدم مهمی در خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان برداشت و فضاهای طبیعت گردی را برای شهروندان ایجاد کرد تا آنها نیز با استفاده صحیح گامی را در حفظ این میراث طبیعی بردارند.

 

کد خبر 255676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز