همشهری آنلاین: ˈآندرس فوگ راسموسنˈدبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که تجمع نظامیان روسیه در مرزهای شرقی اوکراین برای تمرین و رزمایش نیست بلکه برای جنگ است.

به گزارش روز شنبه 23 فروردین شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، راسموسن در نطقی که از تلویزیون ناتو پخش شد، گفت : هم اکنون که من دراینجا سخن می گویم، نزدیک به 40 هزار نیروی روسی در مرزهای شرقی اوکراین حضور دارند و هدف از این استقرار نیرو آمادگی برای نبرد و نه تمرین‌های نظامی است.

وی افزود: تصاویر ماهواره‌ای روزانه نشانگر آرایش نظامی روسیه در این منطقه است.

دبیرکل ناتو با متهم کردن روسیه به افزودن تنش‌های قومی در شرق اوکراین کرد و دامن زدن به ناآرامی‌ها در این منطقه گفت: ˈمسکو از قدرت و توان نظامی خود برای دیکته کردن این امر که اوکراین باید یک دولت فدرال بی طرف باشد، استفاده می کند.

در همین حال، بنگاه سخن پراکنی انگلیس(بی.بی.سی) نیز گزارش داد: ناتو تصاویر ماهواره ای خود را از استقرار نیروهای روسیه در مرزهای شرقی اوکراین منتشر کرد که این امر نگرانی عمیق آن را از احتمال مداخله نظامی روسیه در اوکراین نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، تصاویر یاد شده که به اواخر مارس و اوایل آوریل مربوط می شود و توسط ˈمرکز فرماندهی عملیات ناتوˈ واقع در ˈمانسˈ بلژیک منتشر شده است، استقرار نیروهای روسیه را در پنج نقطه در اطراف مرز شرقی اوکراین نشان می‌دهد و حاوی جزییاتی درباره جت‌های جنگنده پیشرفته، بالگرد، هوابرد کنترل و نوعی از هواپیماهای آواکس و شماری از نیروهای مستقر زمینی است.

کد خبر 255587
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز