همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون اصواگرایان مجلس گفت: باید مراقب باشیم که اعتدال امروز بازگشت به سال ۷۸ نباشد و تعبیر درستی از اعتدال داشته باشیم.

به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل، جمعه در شورای نخبگان استان یزد افزود: عده‌ای می‌خواهند جریان فتنه را بی‌تفاوت جلوه دهند و علاقه‌ای ندارند کسی در این باره صحبتی به میان آورد اما صحبت در این زمینه منافاتی با اعتدال ندارد.

وی ادامه داد: صحبت ما روشن است و ما می‌خواهیم کشور آباد شود و این موضوع منافاتی با اعتدال ندارد؛ بر این اساس متعقدیم کشور دوران سختی را می‌گذراند و همه افراد حتی آنهایی که به موسوی رأی دادند اما با بصیرت و مومن هستند بیایند و برای آبادانی کشور کمک کنند و نظر بدهند که این همان اعتدال است.

تلاش کنیم فضا تند نشود و اصل اعتدال را درک کنیم

حداد عادل تصریح کرد: اما باید تلاش کنیم که فضا تند نشود و اصل اعتدال را بفهمیم و درک کنیم نه اینکه اعتدال امروز نیز بازگشت به سال 78 باشد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاقات‌های اشتون در ایران اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال کار است و به دنبال آن است که ببیند چه کسانی برای انجام این ملاقات‌ها هماهنگی کرده و کم‌کاری از کجا صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مستلزم برخورد است اما باید دید که قانون در اینجا چه می‌تواند بکند و ما از قانون در امر به معروف چه می‌خواهیم.

حداد عادل عنوان کرد: نظر مقام معظم رهبری از ابتدای رهبری ایشان این بود که امر به معروف از حیطه زبانی خارج نشود چون اگر از محدوده تذکر خارج شود، معلوم نیست به کجا کشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: منظور ایشان این نیست که ما از کنار منکری که می‌بینیم بی‌تفاوت بگذریم زیرا وقتی امر به معروف همگانی شد و همه تذکر دادند، مطمئن باشید کسی که عقب‌نشینی می‌کند، عامل به منکر است.

حداد عادل خاطرنشان کرد: باید امر به معروف را غیرتمندانه و با ایمان انجام داد و از اینکه دیگران از آن خشنود نباشند، نهراسیم و اگر این عمل با ایمان و همگانی انجام شود، نیازی به قانونگذاری در این زمینه نخواهد بود زیرا اگر بهترین قانون را هم بگذاریم، اما معتقد و مومن به اجرای کامل آن نباشیم، تاثیری نخواهد داشت.

کد خبر 255490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز