همشهری آنلاین: جمعه ( ۲۲ فروردین) در حالی مهلت دولت اوکراین به طرفداران روسیه در شهر دونتسک پایان می‌یابد که این افراد به تصرف ساختمان‌های دولتی پایان نداده اند و ده‌ها هزار نیروی ارتش روسیه در مرزهای شرقی تجمع کرده‌اند.

اووکراین

به گزارش مهر به نقل از یو اس ای تودی، طرفداران روسیه که در شهر دونتسک ساختمان‌های دولتی را اشغال کرده‌اند با بی‌توجهی به مهلت تعیین شده از سوی دولت اوکراین هنوز این ساختمان‌ها را ترک نکرده‌اند.

دولت اوکراین از سویی اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد ماجرای کریمه دراین بخش از کشور تکرار شود و از سوی دیگر با بیم از واکنش نظامی روسیه در صورت اعمال خشونت علیه روس تبارهای شرق این کشور از طرفداران روسیه خواسته است تا ساختمانهای دولتی را ترک کنند و به آنها وعده داده تا آنها را محاکمه نکند.

در روزهای گذشته طرفداران الحاق به روسیه با تصرف برخی ساختمان‌های دولتی و ایجاد موانع در اطراف آنها به مقابله به نیروهای امنیتی اوکراین پرداخته و یک کمیته برگزاری همه‌پرسی برای رای گیری درباره استقلال از اوکراین تشکیل داده‌اند.

از سوی دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به استناد تصاویر ماهواره‌ای اعلام داشته است که حدود 40 هزار نظامی روسیه در مرزهای این کشور با اوکراین در 100 نقطه تمرکز کرده‌اند که این تجمع با آرایش نظامی تانک‌ها همراه شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم درباره احتمال قطع فروش گاز به اوکراین بر اثر افزایش بدهی‌های این کشور هشدار داده است.

کد خبر 255481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز