جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۲ فروردین در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: فرهنگ یعنی دانش، ادب و علم. فرهنگستان یعنی مدرسه، آکادمی، مرکز ادب، شعر و نوشتن مباحث علمی.

وی با بیان این‌که فرهنگ در همه امور از جمله اقتصاد اساس است، گفت: در نظام اسلامی به امت اسلامی یک فرهنگ داده شده و آن فرهنگ وحی، قرآن، حدود و احکام خداست. ایرانی هم از قدیم براساس هوش و استعداد تمدن خاص ایرانی فرهنگی داشته است.

امامی کاشانی افزود: تمدن و هوش ایرانی در دنیا ضرب‌المثل بوده و در تاریخ هم تمدن ایران را به عنوان دومین تمدن جهان دانسته‌اند. وقتی وحی آمد ملت ایران به اسلام توجه کرد و مساله تشیع در ایران ریشه‌دار شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به روز ارتش گفت: منافقین صدای انحلال ارتش را سر داده بودند و من خودم در خیابان ایران می‌دیدم که آنها به سمت منزل امام (ره) می‌رفتند و شعار می‌دادند که ارتش آمریکایی منحل باید گردد. آنها می‌خواستند ایران از روز اول بدون قدرت باشد، ولی دیدیدم که رهبری بزرگ چگونه گفتند و چگونه ارتش تبلور پیدا کرد و در جنگ تحمیلی چقدر شهید دادند و فداکاری کردند که من برای همه آنها به خصوص شهید والامقام صیاد شیرازی از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت می‌کنم.

وی با اشاره به روز فناوری انرژی هسته‌ای گفت:‌ دوستان و دست‌اندرکاران در این زمینه خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و جناب آقای دکتر صالحی مطالبی را گزارش کردند. نکته مهم این است که این فناوری به ملت، کشور و جمهوری اسلامی ارتقا داد و دشمن این ارتقا را نمی‌خواهد.

امامی کاشانی افزود: چیزی که موجب شد این فناوری با سرعت پیش برود فرهنگی بود که جوانان و دانشگاهیان داشتند. یعنی ایمان، توکل به خدا و دلسوزی برای کشور بود که ما را به اینجا رساند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق ملت است و هیچگاه نمی‌شود به خاطر اینکه استکبار می‌خواهد در کشور استیلا پیدا کند، از حق ملت عقب‌نشینی کرد. لذا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و دولت محترم هم دنبال همین است، ‌این حق ملت است و در تمام جهاتش باید پیش برود.

وی با اشاره به صدور قطعنامه از سوی پارلمان اروپا علیه ایران گفت: این قطعنام یک سری حرف‌های باطل است که اساس آن دشمنی با فرهنگ ایران و اسلام است. زیرا آنها می‌بینند اگر این ملت با این فرهنگ جلو برود خیلی طرفدار پیدا می‌کند چنانکه در حال حاضر هم اینگونه است.

امامی کاشانی افزود: کسانی که این قطعنامه را طراحی و امضاء کردند، جز آدم‌های بی‌بندوبار و بی‌توجه به ارزش‌های انسانی و برخواسته از خوی استعماری نیستند لذا اصلا قابل طرح و دارای ارزش نیست.

امام جمعه این هفته تهران ادامه داد: جنگ دشمن، جنگ با فرهنگ این ملت است ولی ان‌شاءالله این فرهنگ باید روز به روز قوی‌تر شود.

وی با اشاره به مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: یارانه در برابر حذف سوبسیدهاست. چنین نیست که بگوییم حالا که مثلا گاز گران شده، کسی طلب داشته باشد بلکه آن چیزی که وجود دارد این است که دولت برای ثبت‌نام اعلام می‌کند و کسی هم که نیاز ندارد یارانه نگیرد.

امامی کاشانی با تاکید بر اهمیت بیت‌المال در اسلام گفت: بیت‌المال برای آنهایی است که واقعا گرفتارند و بقیه آن باید صرف مصالح عامه، تولید، اشتغال و کارهای مهم کشور شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: دولت در تمام امور مهم کشور باید سرمایه‌گذاری کند بنابراین اینکه گفته می‌شود آنها که نیاز ندارند یارانه نگیرند به این معنا نیست که کسانی که پول زیاد دارند نگیرند بلکه بدین معنی است که کسانی که چرخ زندگی‌شان می‌چرخد یارانه نگیرند.

وی در پایان گفت: مساله تعاونوا علی‌البر و التقوی در جامعه ما یک فرهنگ است و ملت ما بزرگوارند و به این امور توجه دارند و این امر نیز به عنوان یک وظیفه است.

کد خبر 255463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز