همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضاییه گفت: بهائیانی که در ایران مورد محاکمه قرار گرفته‌اند نه به خاطر بهایی بودن بلکه به اتهام جاسوسی و ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی دستگیر و محاکمه شده‌اند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه 21 فروردین در حاشیه همایش مدیران ثبت اسناد و املاک در مشهد به خبرنگاران اظهار کرد: هرچند ما بهائیت را به عنوان یک دین نمی‌شناسیم و براساس مستندات تاریخی جریان بهائیت را یک جریان دست ساخته انگلیس می‌دانیم، اما اتهام بهائیانی که دستگیر و محاکمه شده‌اند، جاسوسی برای رژیم اشغالگر قدس بوده است.

وی اظهار داشت: واقعیت بهانه‌ای که امروز اتحادیه اروپا به عنوان مساله حقوق بشر مطرح کرده آن است که اینک نظام جمهوری اسلامی در جایگاه مدعی قرار دارد.

وی گفت: اتحادیه اروپا باید عملکرد مغرب زمین را بررسی کند زیرا نظام سلطه و حکومت‌های غربی از دیدگاه ما در جایگاه متهم هستند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: فهرست بلندی از نقض حقوق بشر از سوی حکومت‌های مختلف در اروپا بویژه ایالات متحده آمریکا داریم به طوریکه رفتار آنان با مردم خودشان، رفتار فرانسوی‌ها در کشورهای آفریقایی و نیز رفتار آنان در زندان‌ها، همه از موارد بسیار روشن نقض حقوق بشر است.

وی گفت: مستندات بسیار قابل توجه‌ای وجود دارد که کشورهای غربی بر روی بخشی از مردم آفریقا واکسن‌ها و داروهای خود را آزمایش کرده و می‌کنند و نیز مستند قوی که اخیرا از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شد خود نمونه‌ای از این نقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد: آنان حتی به مردم خود رحم نمی‌کنند و از برخی سربازان آمریکایی تعهد می‌گیرند که اگر هر آزمایشی روی آنان شد شکایت نکنند که این‌ها از موارد روشن نقض حقوق بشر است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: ما معتقدیم تمام هدف اتحادیه اروپا از طرح این مباحث آن است که ما از مبنای اساسی خود که اسلام است دست برداریم، همان گونه که امام راحل فرمودند: ˈدعوای اساسی ما و غرب بر سر اسلام استˈ.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اجرای احکام اسلام پایبند است و تحت هیچ شرایطی اجرای احکام نورانی اسلام را که بعنوان یک وظیفه قانونی، شرعی، انقلابی و مبنای انقلاب اسلامی است، کنار نمی‌گذارد، تصریح کرد: چه غربی‌ها بپسندند و چه نپسندند، در اجرای احکام اسلام به هیچ عنوان تردید نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یک دادگاه بین المللی عادلانه در جهان وجود ندارد که تحت اشراف نظام سلطه نباشد گفت: اگر چنین دادگاهی ایجاد شود می‌توان فهرست بلند و کیفرخواست جامعی از موارد نقض حقوق بشر در غرب تهیه و ارائه کرد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: با این حال مسوولان ما از جمله رهبر معظم انقلاب و سایر مقامات کشور در داخل و عرصه بین المللی این موارد را مطرح کرده اند اما جایی که به صورت عادلانه به این موارد رسیدگی شود، وجود ندارد.

وی گفت: امیدواریم مجامع بین المللی به این نتیجه برسند که برای کنترل کشورهای زورگو در جهان به دادگاه عادلانه ای نیاز داریم.

وی اظهار داشت: امروز راه برخورد با اقدامات غربی ها، پیشرفت، مقاومت، ایستادگی و افزایش اقتدار است و نسخه این اقتدار هم آن گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اقتدار در سه حوزه علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ می باشد که نسخه نجات بخش کشور است.

این مسوول قضایی ادامه داد: ما در حوزه علم و فناوری پیشرفت های خوبی داشتیم اما در اقتصاد و فرهنگ باید گام هایی اساسی با همکاری قوای سه گانه در تمام سطوح و مدیریت های کشور برداشته شود.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: تحقق شعار امسال هم در گرو تلاش یک بخش نیست و همه اقشار و گروه ها و دستگاه ها باید در یک حرکت پیگیر و هماهنگ برای تحقق این شعار تلاش کنند.

وی گفت: در این راستا همکاری سه قوه و هم افزایی و پیوند بین ملت، دولت، حکومت و نظام از ضروریات است و دستگاه قضایی بصورت قانونمند از حرکت هایی که در جهت تحقق این شعار باشد، حمایت می‌کند.

کد خبر 255417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز