همشهری آنلاین: منابع خبری پاکستان گزارش دادند: حمله روز پنجشنبه شبه نظامیان به خودروی تدارکاتی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه قبیله ای ˈخیبرˈ در شمال غرب پاکستان، یک کشته برجای گذاشت.

انفجار در پاکستان خودرو ناتو

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقامات دولتی افزودند: شبه نظامیان چند خودروی حامل تدارکات نیروهای ناتو ر( پنجشنبه ) در بخش ˈجمرودˈ از توابع منطقه قبیله‌ای خیبر مورد هدف قرار دادند.

شبه نظامیان با شلیک موشک‌های ˈآر پی جی هفت ˈ و تیراندازی، چند خودروی تدارکاتی نیروهای ناتو را مورد هدف قرار داده و یکی از این وسایل نقلیه را به آتش کشیدند.

براساس این گزارش؛ مهاجمان موتور سوار پس از انجام این حمله به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

این حمله درحالی صورت گرفت که تردد خودروهای تدارکاتی ناتو به افغانستان از طریق پایانه مرزی تورخم در شمال غرب پاکستان ماه گذشته پس از سه ماه توقف به علت اعتراض‌ها و تحصن هواداران حزب تحریک انصاف (حزب حاکم در ایالت خیبر) در مسیر این خودروها، مجددا آغاز شده بود.

براساس این گزارش؛ در این حادثه راننده پاکستانی خودروی تدارکاتی ناتو کشته شد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته اما در گذشته معمولا حمله به خودروهای ناتو از زمان بازگشایی مسیرهای جاده‌ای پاکستان به سوی نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان به دست شبه نظامیان تحریک طالبان (TTP) صورت می گرفت.

در گذشته ؛ مسیر عبور این کامیون‌ها که حامل تجهیزات و تدارکات برای نیروهای ˈناتوˈ در افغانستان بود، هفت ماه در اعتراض به کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در آذر 90 در جریان حملات هوایی آمریکا به یک پاسگاه مرزی این کشور مسدود شده بود.

دولت پاکستان 13تیر 1391 (سوم ژوئیه 2013) بدنبال عذرخواهی ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر وقت امور خارجه آمریکا به خاطر کشته شدن نظامیان پاکستانی ؛ اقدام به بازگشایی مسیر عبور کاروان‌های ˈناتوˈ کرد.

منابع خبری محلی در پاکستان نوشتند: حملات شبه نظامیان به خودروهای تدارکاتی نیروهای ناتو در مناطق قبایلی پاکستان درحالی انجام می‌شود که نیروهای نظامی خارجی به رهبری آمریکا تا پایان سال 2014 میلادی افغانستان را بطور کامل ترک می‌کنند.

کد خبر 255409
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز