چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت ونزوئلا و تشکل اصلی مخالفان تصمیم گرفتند برای دستیابی به راه‌حل پایان درگیری‌های سیاسی مذاکرات رسمی را آغاز کنند.

venezuela talks

نیکلاس مادورو ،رئیس‌جمهور 51 ساله ونزوئلا ریاست هیأت دولت را در گفت‌و‌گوهای مقدماتی و نخستین رویارویی با ائتلاف مخالفان موسوم به «‌وحدت دموکراتیک » بر عهده گرفت.

نمایندگان واتیکان و اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) نیز برای کمک به بهتر برگزارشدن مذاکرات دعوت شده‌اند.

بر اساس آمار رسمی درگیری‌های نیروهای امنیتی با فعالان هوادار دولت از یک سو و تظاهرکنندگان از سوی دیگر از نیمه ماه فوریه تا کنون 39 کشته برجا گذاشته است.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،جرج اریازا، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا در پایان گفت‌و‌گوهای مقدماتی با مخالفان دولت که در محل وزارت امورخارجه ونزوئلا برگزار شد؛ اعلام کرد:« با مذاکره و حل و فصل اختلاف‌هایمان پیام‌آور نشانه خوبی برای کشورمان هستیم.»

او افزود :« ما تلاش نمی‌کنیم مخالفان را متقاعد کنیم به هواداران چاوز تبدیل شوند همانطور که مخالفان سعی نمی‌کنند ما را برای کنارگذاشتن مسیر انقلاب و سوسیالیسم متقاعد کنند.»

 معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت، گفت‌و‌گوها رسما ظرف چند ساعت آینده آغاز خواهد شد و جرم و جنایت و مشکلات اقتصادی در رأس محورهای این مذاکرات قرار دارد.

کد خبر 255303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز