چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران درباره فعالیت‌های این کمیته توضیح داد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مجید صحاف مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی درباره فعالیت‌های این کمیته در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌الملللی کتاب تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه هدف، حضور پراکنده در محیط نمایشگاه و استفاده از فضاهای مختلف برای فعالیت‌ است.

وی افزود: در این راستا چندین سالن در نمایشگاه کتاب برپا خواهیم کرد. سالن «چشم‌انداز» که به موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، اقتصاد فرهنگ، سبک زندگی، فرهنگ کتابخوانی، مد لباس و... می‌پردازد. در سالن «یاس» نیز سیر مطالعاتی و کتاب‌های شاخص جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

صحاف از برپایی سالن ویژه برای تشکل‌های مردم نهاد در نمایشگاه کتاب خبر داد و عنوان کرد: سالن ویژه NGO ها، تشکل‌های مردمی و غیر دولتی یکی دیگر از فعالیت‌های کیمته جنبی است و این تشکل‌ها با توجه به تقاضا و نوع فعالیت در این سالن حضور خواهند داشت. همچنین سالن کودک و نوجوان با فعالیت‌هایی در حوزه کودک و نوجوان، آموزشی و سرگرمی در نمایشگاه حضور خواهد داشت.
مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی افزود: کمیته فعالیت‌های جنبی و فعالیت‌های ویژه کتاب تهران امسال با یک رویکرد جدید وارد عمل شده است. هر گونه فعالیت فرهنگی که به غیر از نشر باشد و ناشران در آن فعالیت نداشته باشند اعم از فرهنگ عمومی، فرهنگ مطالعه، فرهنگ شهروندی و... در حوزه فعالیت‌های کمیته جنبی قرار می‌گیرد.

وی از برپایی 30 غرفه در نمایشگاه خبر داد و گفت: در 30 نقطه در نمایشگاه غرفه‌هایی برپا می‌کنیم و در آن‌ها فعالیت‌های جنبی اجرا خواهد شد. اتوبوس‌های کتاب گشت، بازیگاه کودک در فضای باز نمایشگاه، برپایی تئاترهای خیابانی و... از دیگر برنامه‌های کمیته جنبی است که به زودی شرح فعالیت‌های آن‌ها اعلام می‌شود.

کد خبر 255275
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز