چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: رئیس سازمان سینمایی عصر روز ۱۸فروردین‌ماه برای دیدار با سینماگران و تبریک سال نو به همراه مدیران سینمایی به خانه سینما رفت.

دیدار به صرف انصراف

 توافق بر سر انصراف اهالی سینما از دریافت یارانه از موضوع‌های مهم مطرح‌شده در این دید و بازدید سینمایی بود.

فتح باب با نامگذاری سال

محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما در این دیدار با اشاره به نامگذاری سال93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، این نام را فتح‌بابی خواند برای بررسی درست مسائل در حوزه فرهنگ و یکی از مهم‌ترین مسائل آن یعنی امنیت شغلی. او گفت: برخی امنیت شغلی را با دریافت بن‌گوشت و مرغ مترادف می‌دانستند. در پژوهش‌های ما یکی از مبانی مورد بحث توضیح مولفه‌های امنیت شغلی بود و در این توضیح بندهایی تعبیه شد که اتفاقا به مذاق بسیاری از مدیران دولت گذشته خوش نیامد. در بررسی‌ها متوجه شدیم در برخی مشاغل سینمایی 60 تا 75درصد کسانی که در حرفه‌های مختلف مشغول به کارند عضو صنوف نیستند. عسگرپور در پایان از رئیس سازمان سینمایی درخواست کرد به موضوع بیمه بیکاری و بیمه درمانی سینمایی‌ها توجه ویژه داشته باشد.

انصراف سینماگران از دریافت یارانه

«نگران امیدی هستم که خوشبختانه به راه افتاده و اینکه این امید را به بهترین شکل با کمک شما دوستان به سرمنزل مقصود برسانم. من معمولا فرد خوشبینی هستم و امسال را سال خوبی برای فرهنگ و هنر می‌دانم و این حس خوب را در فیلمنامه‌هایی که به سازمان سینمایی می‌آید به خوبی دریافت کرده‌ام.» حجت‌الله ایوبی حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد و گفت: وقت آن رسیده است که با اصناف سینما بنشینیم و راه‌حلی درست و منطقی برای حل مسائل سینما پیدا کنیم. من هم معتقدم اعطای بن‌گوشت و مرغ و کارت‌های هدیه در ‌شأن سینماگران نیست و البته خوشحالم سینماگران طرح انصراف از یارانه‌ها را از خود شروع کرده‌اند.

ایوبی با اشاره مجدد به بحث یارانه‌ها افزود: امروز درخواست دولت از سینما این است که در رساندن یارانه‌ها به نیازمندان همکاری کند. چون قرار نیست کسانی که نیازمند نیستند یارانه بگیرند. در واقع درخواست دولت این است که کسانی که بدون یارانه و حتی با سختی می‌توانند زندگی کنند این کار را انجام بدهند و خوشبختانه خواست اهالی فرهنگ و سینماگران هم این است که یارانه‌های خود را به نیازمندان اعطا کنند.

فصل تازه همکاری با حوزه هنری

ایوبی اشاره‌ای کوتاه هم به موضوع همکاری سازمان سینمایی با حوزه هنری داشت و گفت که دوران همکاری و همدلی سازمان با حوزه هنری فرارسیده و در حال حاضر اختلافی بین سازمان سینمایی و حوزه هنری وجود ندارد. به‌گفته وی، بحث کوچک‌سازی سازمان‌ها و نهادها برای چابک‌سازی فعالیت‌های سازمان سینمایی در حال انجام است و نمودار تشکیلات این سازمان به‌زودی منتشر خواهد شد. در همین راستا 5 اداره کل از مجموع اداره‌های کل سازمان سینمایی حذف شده است.

محمدرضا جعفری‌جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر و حسین مسافرآستانه مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری ازجمله مدیران سینمایی حاضر در این جلسه بودند و رضا کیانیان، ابوالحسن داوودی، شادمهر راستین، داریوش فرهنگ، فرشته طائرپور، محمدعلی سجادی و علی دهکردی هم ازجمله هنرمندانی بودند که در این جلسه سخن گفتند.

سفر 11سینماگر ایرانی به کن

یک روز پس از آنکه رئیس سازمان سینمایی از اعزام نشدن هیأت‌های عجیب و غریب مدیریتی از ایران به جشنواره کن و سفر برگزیدگان جشنواره‌های سینمایی به این رویداد مهم خبر داد، فهرست هنرمندان ایرانی اعزامی به جشنواره کن 2014 منتشر شد. بر این اساس، نرگس آبیار کارگردان شیار 143 و مصطفی کیایی کارگردان خط ویژه برگزیدگان بخش آرای مردمی، تقی علیقلی‌زاده تهیه‌کننده رستاخیز برنده جایزه بهترین فیلم، سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده و بهروز افخمی نویسنده فیلمنامه فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران برنده 2جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه، احمدرضا درویش کارگردان رستاخیز برنده جایزه بهترین کارگردانی همگی در بخش سودای سیمرغ، جمشید محمودی کارگردان فیلم چند مترمکعب عشق برنده جایزه بهترین کارگردانی، محمدهادی نائیجی نویسنده فیلمنامه حق سکوت برنده جایزه بهترن فیلمنامه، هومن سیدی کارگردان سیزده برنده جایزه ویژه هیأت داوران همگی در بخش نگاه نو، مرتضی رزاق‌کریمی تهیه‌کننده مستند خاطراتی برای تمام فصول برگزیده بهترین فیلم از هفتمین جشنواره سینماحقیقت و محمد نصیری کارگردان فیلم داستانی جاده فرعی برگزیده بهترین فیلم از سی‌امین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایندگی از سینمای ایران به کن می‌روند.

کد خبر 255252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز