پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: داریوش طلایی ، نوازنده تار و سه‌تار ،ردیف‌دان و استاد موسیقی در دانشگاه بعد از سال‌ها دوری از صحنه اجرای موسیقی در دو شهر شیراز و تهران به همراه مجید خلج به اجرای بداهه نوازی خواهند پرداخت.

 به گزارش ایسنا نشست خبری کنسرت مشترک داریوش طلایی و مجید خلج  با حضور کیوان فرزین (مدیر برگزاری سرت) و داریوش طلایی در تالار وحدت برگزار شد.

این کنسرت که با عنوان «سایه روشن» بعد از 12 سال اولین اجرای داریوش طلایی در ایران به حساب می‌آید اوایل اردیبهشت ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.
داریوش طلایی در طول این 12 سال از شرایط حاکم بر موسیقی ناراضی بوده و دلیل کناره‌گیری‌اش از صحنه موسیقی را همین مساله می‌داند. داریوش طلایی با اشاره به اینکه انگیزه‌اش برای اجرای این کنسرت ایجاد حرکتی جدید در حوزه موسیقی است، گفت: «الان فرصت این است که در صحنه باشیم و من قدم پیش گذاشته‌ام تا علاوه بر این اجرا کنسرت‌های دیگری را نیز در آینده روی صحنه برم چون فکر می‌کنم چنین اجراهایی می‌توانند هنر موسیقی را به عنوان فرهنگ ایرانی ارائه دهند.»
داریوش طلایی در این نشست در پاسخ به سوال یکی از روزنامه‌ها  مبنی بر همراهی مجید خلج به عنوان نوازنده تمبک و نگاه متفاوت او نسبت به کارهای طلایی به موسیقی ایرانی، گفت: «من زمانی که در فرانسه بودم کارهای متنوعی را تجربه کردم که یکی از این کارها اجرای کنسرت «سایه روشن» به همراهی مجید خلج بود که به صورت سی دی منتشر شده است.

خصلت موسیقی بداهه و مدال هم در این است که آهنگساز نوع کار را تعیین نمی‌کند و نوازنده‌ها می‌توانند هر فضای موسیقایی را تجربه کنند.» کنسرت بداهه‌نوازی «سایه روشن» به نوازندگی داریوش طلایی و مجید خلج 29 و 29 فروردین ماه در تالار احسان شیراز و 4 و 5 اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کد خبر 255225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز