همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور و مراکز آموزش عالی موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی روز سه شنبه 19 فروردین مجلس شورای اسلامی، با یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور و مراکز آموزش عالی موافقت کردند.

براین اساس نمایندگان با 129 رأی موافق، 32 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت طرح یادشده موافقت کردند.

گفتنی است رضا صابری به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: این طرح که تولید علم را مدنظر قرار داده به دوره های تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکترا اشاره دارد زیرا تا کنون قانونی برای این مقاطع تحصیلی به صورت جامع و کامل وجود نداشته است لذا همین امر باعث شده سلیقه های متفاوتی اعمال شود و هر سیستمی به سلیقه خود دانشجو جذب کند.

در ادامه جعفرزاده ایمن آبادی به عنوان مخالف طرح یاد شده افزود: دوستان طراح یک نوع سلیقه خاصی را در طرح مذکور اعمال کرده اند و باید گفت که این طرح کارشناسی نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح دارای اخطار اصل 75 قانون اساسی است زیرا دارای بار مالی است همچنین در تاریخ 10 شهریور 92 قانون سنجش و پذیرش دانشجو را تصویب کردیم این بدان معنی است که هنوز 6 ماه از قانون قبلی نگذشته است قانون دیگری با جزئیات بیشتر در صحن مجلس آمده است.

در ادامه نادر قاضی پور ضمن موافقت با طرح یاد شده گفت: قانون قبلی که به قول نماینده مخالف 6 ماه پیش به تصویب رسید برای دوره مقطع کارشناسی است اما این قانون برای دوره های تکمیلی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالای 75 درصد نمایندگان آن را به امضا رساندند و فوریت آن نیز بدان جهت بود که آزمون دانشجویان تکمیلی به زودی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری خانه ملت که این خبر را منتشر کرده هیچ اشاره ای به متن طرح یاد شده و هدف از ارائه آن نکرده است.

کد خبر 255169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز