همشهری آنلاین: ویرایش جدید کتاب «دختر پیامبر» که مروری بر سیر تاریخی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا شهادت این بانوی بزرگوار دارد، از سوی مؤسسه ایمان ماندگار جاودان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب که توسط آیت‌الله جاودان و برگرفته از گفتارهای علامه عسگری است، در 128 صفحه و در شمارگان 5 هزار نسخه و به قیمت چهار هزار تومان توسط انتشارات مطیع چاپ شده است.

این کتاب مروری بر زندگانی یگانه دخت پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت رسول مکرم اسلام(ص) است که در عین اختصار با نگاهی مدقانه و تحقیقی در دو فصل خاکسپاری و مدفن توسط آیت الله محمدعلی جاودان به زیور طبع آراسته شده است.

وی معتقد است که این نگرش به زندگانی حضرت زهرا(س) برگرفته از روش تحلیلی علامه سید مرتضی عسکری در مقوله تاریخ اسلام می باشد و این کتاب را برگرفته از سلسله دروس علامه عسکری می‌داند.

وی در رابطه با معرفی این اثر چنین گفته است: این رساله کوچک در ابتدا به عنوان یک مدخل از موسوعه فرهنگ فاطمی نوشته شد، اما این مقدار از تفصیل پسندیده قرار نگرفت و چیزی بسیار کوچکتر از آن انتخاب شد و در واقع نکات و جوانبی داشت که از آن حذف شد و به آن مجموعه رفت و این نوشته باقی ماند و اگر می خواستم آنچه آرزو داشتم در آن بیاورم بسیار مفصلتر از این می­ شد که هست. بنابر این به همین مقدار بسنده کردم و امید که به فضل و مرحمت خدای عزوجل اندک فایده­ ای برای آن مقدر شود و در بسیار ناامیدی از خود و روزگار می ­توانم اندک امیدی داشته باشم که روزی بتوانم به تکمیل این رساله موفق بشوم.

علاقمندان جهت دریافت این کتاب می‌توانند با شماره‌های 09126270134 و 77623526 تماس حاصل کنند.

کد خبر 255152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز