سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیریت شارژ باتری یکی از فرسایشی‌ترین بخش‌هایی است که در تجربه استفاده از اسمارت‌فون‌ها می‌توان از آن نام برد، شارژ باتری این گوشی‌ها معمولا کمتر از یک روز دوام دارند و شارژ دوباره آنها به یک ساعت کامل زمان نیاز دارد.

شارژ باتری

براساس گزارش فاکس‌نیوز، این شرایط ممکن است به‌زودی تغییر پیدا کند، زیرا به‌تازگی شرکتی ادعا کرده موفق به ابداع تکنولوژی شده‌است که با استفاده از آن می‌توان باتری گوشی را در 30 ثانیه شارژ کرد. نمونه آزمایشی این تکنولوژی ویژه اسمارت‌فون گلکسی 4 شرکت سامسونگ ساخته شده‌است.

شرکتی به‌نام StoreDot می‌گوید این تکنولوژی از نتایج جانبی تحقیقاتی دانشگاهی درباره بیماری آلزایمر است. در این تحقیقات محققان از آمینواسید‌های ویژه‌ای برای ایجاد نانوبلورهایی استفاده کردند. این نانوبلورها از ویژگی‌های خاصی برخوردارند که امکان استفاده از آنها را در تجهیزات زیادی از جمله باتری‌ها فراهم می‌آورد.

شارژ باتری

در این تکنولوژی جدید،‌ نه تنها باتری به سرعت شارژ می‌شود،‌بلکه می‌توان با جدا ساختن باتری از شارژر همچنان به شارژ آن ادامه داد. درحال حاضر تنها مشکل موجود در این تکنولوژی،‌کوچکتر کردن ابعاد آن است تا بتوان آن را درون اسمارت فون‌های امروزی گنجاند، زیرا باتری که در کنفرانس Thinl Next شرکت مایکروسافت نمایش داده شد، ابعادی برابر یک پاکت سیگار دارد.

این شرکت امیدوار است تا دو سال آینده بتواند نسخه آزمایشی تجاری این تکنولوژی را ایجاد کرده و کمی پس از آن،‌محصول جدید را وارد بازار کند. فعالیت اصلی این شرکت، ساخت نیمه‌رساناهای زیستی از ترکیبات ارگانیکی به نام پپتید‌ها و یا رشته‌های کوتاه آمینو‌اسید است،‌اما از این تکنولوژی می‌توان در سرعت بخشیدن به فرایند شارژباتری گوشی موبایل نیز استفاده کرد.

کد خبر 255147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز