همشهری آنلاین: عربستان در سال ۲۰۱۳، از محل صنعت گردشگری ۷۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش سالانه مجمع جهانی اقتصاد، عربستان در میان کشورهای عربی منطقه در بخش گردشگری حلال پس از کشورهای امارات، قطر، بحرین، عمان و اردن، در جایگاه ششم قرار گرفت و این کشور با رتبه 26 در جهان در کنار کشورهای بزرگ گردشگری مثل مصر و مراکش ایستاد.

در سال 2013 تنها بخش گردشگری داخلی عربستان شامل حجاج و گردشگران مناطق تاریخی و توریستی نزدیک به 48 میلیارد دلار سودآوری داشتند و تعداد کل سفرهای گردشگران خارجی عربستان 13 میلیون سفر گزارشی شده است.

مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس که بزرگترین موسسه متخصص آمار اقتصادی در جهان است، هر ساله با ارائه گزارش‌های «رقابتی» در زمینه گردشگری و سفر، کوچک‌ترین تغییراتی که در اقتصاد کشورها در اثر ایجاد یک منطقه توریستی ایجاد شده را بررسی و محاسبه می‌کند.

در این موسسه جهانی هزاران شرکت بزرگ سرمایه‌داری جهان عضو هستند. این موسسه وابسته به سازمان تجارت جهانی سازمان ملل متحد است.

طبق گزارش این سازمان 10 کشور بزرگ گردشگری در فهرست جهانی سوئیس، آلمان، اتریش، اسپانیا، انگلیس، آمریکا، فرانسه، کانادا، سوئد و سنگاپور در رتبه‌های اول قرار دارند.

در میان کشورهای عربی نیز، لبنان، مراکش، مصر، کویت، الجزایر و یمن پس از عربستان قرار گرفتند.

طبق این گزارش، امارات در سال 2013 توانست در رقابت با مصر و مراکش در جذب گردشگران عربستانی پیروز شود، به طوری که تعداد گردشگران عربستانی که به دبی سفر کردند 1.35 میلیون نفر گزارش شده است.

کد خبر 255025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز