همشهری آنلاین: رییس جمهوری گفت: از همه مسئولین مربوطه به ویژه وزارتخانه های کشور، اطلاعات و خارجه و صدا و سیما می خواهم تا روشن شدن وضعیت پنجمین مرزبان فداکار وطن، لحظه ای از پای ننشسته و هرچه سریعتر موجبات رفع نگرانی خانواده بردبار و شریف او را فراهم آورند.

جلسه هیات دولت روز گذشته به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت در خصوص مهمترین مسائل و مباحث روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش مهر، در این جلسه پس از تصویب پیشنهادهای دستگاههای اجرایی، رییس جمهور با اشاره به آزادی سربازان ایرانی گفت:خوشحالم که روزهای پرمحنت اسارت سربازان جان برکفمان به سرآمد و این عزیزان پس از تحمل رنج دوران سخت جدایی ، به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

روحانی با عرض شادباش ویژه به خانواده های این عزیزان که با پیشه کردن صبر، امید خود را حفظ کردند تا با تدبیر دولت و مسئولین امنیتی کشور، آزادی عزیزان خود را شاهد باشند افزود: امید آنکه تروریسم و خشونت در منطقه ما برچیده شود و فضای سوء ظن و کدورت برای همیشه از میان برود.

رییس جمهوری گفت: از همه مسئولین مربوطه به ویژه وزارتخانه های کشور، اطلاعات و خارجه و صدا و سیما می خواهم تا روشن شدن وضعیت پنجمین مرزبان فداکار وطن، لحظه ای از پای ننشسته و هرچه سریعتر موجبات رفع نگرانی خانواده بردبار و شریف او را فراهم آورند.

روحانی افزود: بی تردید اینگونه حوادث نفرت انگیز که توسط تعداد اندکی از پیروان فرقه جهل و جور و جنایت، گاه و بیگاه به وقوع می پیوندد، اگر چه کام مردم عزیزمان را تلخ می کند اما اراده ملت و مسئولین را برای ایستادگی بر آرمان های رفیع خویش و مبارزه با اذناب دشمنان نظام و کشور روز به روز قوی تر و مستحکم تر خواهد نمود.

رییس جمهوری افزود: این موفقیت یکبار دیگرنشان داد که موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و خشونت، یک موضع قاطع، اصولی و تغییر ناپذیر است و در مقابل همه فشارهای سیاسی و تبلیغاتی تا رسوایی و شکست کامل افراط گرایان و همه حامیان خارجی آنان ایستادگی خواهد کرد، حمایت همه مردم و شخصیتهای دینی و سیاسی اعم از شیعه و سنی از این برخورد قاطع ثابت کرد که تروریستها از دستاویز کردن تفاوتهای مذهبی هیچ سودی نخواهند برد و مورد انزجار همه مذاهب و گروه های سیاسی کشورند.

روحانی در ادامه تاکید کرد: لازم می دانم از همه مرزبانان دلیر، فرماندهان و سربازانی که دوران خدمت مقدس سربازی خود را با رشادت و شجاعت در پاسداری و حراست از مرزهای جغرافیایی کشورمان سپری نموده و نقشه های تجاوزگرانه هر متجاوزی به آب و خاک ایران سرافراز را نقش بر آب می کنند، سپاسگزاری نموده و توفیقات و عزت آنان را از خداوند متعال مسالت دارم.

رییس جمهوری با بیان اینکه برخی از رسانه های بیگانه از این حوادث سوء استفاده کردند تاکید کرد: این گونه حوادث در همه جای دنیا اتفاق می افتد و متاسفانه امروز تروریسم، گروگانگیری و افراطی گری نه در منطقه بلکه در سراسردنیا وجود دارد و به جای اینکه با قاطعیت تروریسم و خشونت را محکوم کنند به اصطلاح خود می خواهند نظام را تضعیف کنند و انصافا در این زمینه برخی از رسانه های بیگانه کار زشت و غیر حرفه ای انجام دادند.

وی همچنین از نیروی انتظامی ،سپاه پاسداران ، ارتش جمهوری اسلامی ایران و بسیج در حراست از مرزبانی قدردانی و برای همه کسانی که برای امن نگه داشتن کشور و مرزها تلاش می کنند آرزوی توفیق بیشتر کرد.

روحانی افزود: مردم همواره از نیروهای امنیتی در سراسر کشور سپاسگزار بوده اند چراکه در این منطقه نسبتا نا امن بحمدالله ایران کشوری کاملا امن است و این جای سپاس دارد.

رییس جمهوری همچنین از همه ارگان هایی که تلاش کردند تا سفرهای نوروزی برای مردم ایمن تر، لذت بخش تر و راحت تر باشد تقدیرکرد وگفت: البته خود مردم به صورت داوطلبانه کمک کردند و این تعاون و همکاری نشانه این است که این ملت خود را اعضای یک خانواده می بینند و این جای سپاسگزاری و تشکر دارد؛ مخصوصا آمار و ارقامی که نشان می دهد امسال حوادث کاهش یافته، بسیار مهم است.

روحانی در پایان ابراز امیدواری کرد که انشاالله سال نو برای همه ملت بزرگ ایران، سالی مبارک و پر از برکت و توفیقات خواهد بود و مسیر توسعه و پیشرفت و تعالی را بهتر و بیشتر از سالهای پیش به امید خدا طی خواهند نمود.

کد خبر 254985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز