مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: ساخت پل یک کیلومتری بر فراز بزرگراه بعثت باعث حذف چند تقاطع همسطح در این بزرگراه شده و روانی ترافیک را در پهنه جنوبی پایتخت به همراه خواهد داشت.

ساخت پل یک‌کیلومتری در بزرگراه بعثت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ساخت پل یک کیلومتری در بزرگراه بعثت خبر داد و گفت: در بزرگراه بعثت چند تقاطع همسطح وجود دارد که قرار است به تقاطع‌های غیرهمسطح تبدیل شوند.

مازیار حسینی، درخصوص تجهیز کارگاه برای 2طبقه شدن بزرگراه بعثت اظهار داشت: شاید نتوانیم عنوان 2طبقه شدن را برای بزرگراه بعثت به‌کار ببریم چرا که ما در این مسیر چند تقاطع همسطح داریم که می‌خواهیم آنها را تبدیل به تقاطع غیرهمسطح کنیم، همچنین پلی در مقابل ترمینال جنوب وجود دارد که پلی آسیب‌پذیر است و قابلیت بهسازی لرزه‌ای ندارد بنابراین درصددیم با ساخت پل دسترسی‌ها را برای شهروندان فراهم کنیم. طراحی پروژه پل‌سازی‌ به‌گونه‌ای انجام شده که بتوان عبور همزمان چند تقاطع، خط مترو، خطوط راه‌آهن و خیابان‌هایی مانند شهید رجایی را داشته باشد.

طول این پل حدود یک کیلومتر است و شامل 4دستگاه پل که 2 پل کندرو و 2 پل تندروست در کنار هم ساخته می‌شود. عملیات پل‌سازی‌ سنگینی در این محور اجرا می‌شود اما آنگونه که مسئولان معاونت فنی و عمرانی اعلام کرده‌اند به‌طور حتم با توان مهندسان ایرانی این پروژه نیز طبق برنامه زمانبندی به سرانجام خواهد رسید.

تجهیز کارگاه پروژه بزرگراه بعثت انجام شد

حامد میرزابیگی، مدیر پروژه و معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه 16تهران نیز در توضیح این پروژه گفت: پروژه ساخت پل‌های بعثت شامل یک کوله اصلی به طول 1300متر و 2 کوله شمالی و جنوبی هر کدام حدود 600متر است. کوله اصلی از بزرگراه بعثت تقاطع خیابان بهرام امامی آغاز شده و بعد از عبور از خیابان شهید رجایی، خط راه‌آهن تهران-مشهد، مترو خط یک، خیابان عباسی، خیابان خزانه و تقاطع خیابان تقوی در مقابل پارک بعثت به انتها می‌رسد.

کوله شمالی این پروژه از مقابل در ترمینال جنوب شروع شده و در مسیر شرق به غرب حرکت می‌کند و بعد از عبور از خیابان عباسی، خط راه‌آهن، خط یک مترو قبل از خیابان شهید رجایی شمال به پایان می‌رسد.

کوله جنوبی نیز از مسیر غرب به شرق قبل از خیابان شهید رجایی شروع شده و پس از عبور از این خیابان، خط راه‌آهن و مترو خط یک به خیابان شهید پرستویی می‌رسد که در این مسیر به 2 بخش تبدیل می‌شود که یک بخش به‌عنوان ورودی برای اتوبوس‌های ترمینال جنوب است که وارد زیرگذر می‌شود و بخش دیگر از کنار زیرگذر به بزرگراه بعثت وارد می‌شود.

مدیر پروژه پل بزرگراه بعثت گفت: همچنین تراز منفی یک احداث می‌شود که خیابان شهید رجایی شمال و جنوب از طریق این زیرگذر به یکدیگر متصل می‌شوند. هم‌اکنون تجهیز کارگاه این پروژه صورت گرفته و در مرحله شناسایی معارضان قرار دارد. تراز مثبت یک این تقاطع نیز سبب حذف چراغ قرمزها از مسیر بزرگراه بعثت شده و ترافیک عبوری را روان‌تر می‌سازد، تراز صفر با مجموعه راستگردها و دوربرگردان‌ها باعث بهبود دسترسی‌ها و ترددهای محلی می‌شود.

در نهایت دسترسی مسیر شمال به جنوب خیابان شهید رجایی از طریق احداث یک مسیر زیرگذر، به تراز منفی یک منتقل شده و در این تراز ارتفاعی ارتباط بزرگراه بعثت با ترمینال جنوب حفظ می‌شود.

 

کد خبر 254984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز