همشهری آنلاین: وزارت حج عربستان سعودی اعلام کرد ایران در رتبه سوم کشورهایی قرار دارد که تاکنون بیشترین عمره گزار را به عربستان اعزام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بر اساس اعلام وزارت حج عربستان سعودی، پاکستان در رتبه اول، اندونزی در رتبه دوم و ایران در رتبه سوم این کشورها قرار دارد، هند و ترکیه نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

وزارت حج عربستان سعودی همچنین ضمن اعلام آمار عمره گزاران از آغاز موسم آن تاکنون گزارش داد که آمار تخلفات بازگشت این عمره گزاران به کشورشان به میزان 12 درصد افزایش یافته است.

وزارت حج عربستان سعودی با اشاره به بیانیه آماری این وزارتخانه اعلام کرد، تاکنون بیش از دو میلیون و 700 هزار زائر به عربستان سفر کرده و مناسک عمره را به جا آورده‌اند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، دو میلیون و 400 هزار عمره گزار از طریق هوایی و حدود 311 هزار نفر از راه زمینی برای انجام مراسم عمره وارد عربستان شده‌اند.

این گزارش می افزاید که نسبت حضور عمره گزاران این فصل در مقایسه با سال گذشته حدود 29 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وزارت حج عربستان همچنین اعلام کرد، تا کنون سه میلیون و 300 هزار فقره روادید برای عمره گزاران در کشورهای مختلف صادر شده است.

این آمار در مورد کشورهایی است که تاکنون بیشترین عمره گزاران را به عربستان اعزام کرده‌اند.این در حالی است که هم‌اکنون 105 دستگاه اتوبوس در خطوط 7 گانه مکه مکرمه، کار انتقال زائران به حرم را به عهده دارند، ولی این تعداد به دلیل نزدیک بودن هتل‌ها به مسجدالنبی در مدینه فقط 7 دستگاه در 2 خط است.

همچنین، تعداد مراکز درمانی در مکه با 9 واحد در مقابل 4 واحد در مدینه، ایجاب می‌کند که عوامل پزشکی بیش‌تری در این شهر مستقر شود.

تازه‌ترین آمار زائران در عربستان سعودی نشان می‌دهد که زنان اعزام شده از جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردان از جمعیت آماری بالاتری برخوردارند و در مقابل 20 هزار و 604 مرد، 24 هزار و 442 زن به سفر عمره مشرف شده‌اند.

همچنین با ورود 3 هزار و 677 زائر در روز 15 فروردین، تعداد کل زائران ورودی تا پانزدهمین روز سال 93 به رقم 434 هزار و 67 نفر رسید.

کد خبر 254881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز