همشهری آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی از استقرار سازمان دامپزشکی در مرزهای کشور به ویژه مرزهای پاکستان خبر داد و گفت: دولت به شدت از ورود دام زنده به داخل کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی با اشاره به پیامدهای ورود دام زنده به ویژه بروز بیماری تب برفکی، گفت: ورود دام زنده به عمق کشور باعث بروز برخی بیماری‌ها از جمله تب برفکی در بین عده‌ای از دامداری‌ها شده بود که همین امر آسیب زیادی به واحدهای تولیدی وارد کرد.

وی افزود: با همکاری وزارت کشور و نیروی انتظامی توافق شد با نظارت سازمان دامپزشکی، دام‌ها در نوار مرزی سیستان و بلوچستان کشتار شوند و دام زنده به هیچ وجه وارد کشور نشود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از زمان اجرای این توافقات تا حدود زیادی در زمینه مقابله با ورود دام‌های بیمار و نیز شیوع بیماری آنها موفق بوده‌ایم.

حجتی افزود: افرادی که در زمینه تجارت دام فعالیت می‌کنند باید بدانند منفعت خود و کشورشان منوط به این است که دام را به صورت کشتار شده وارد استان‌های مرکزی کنند.

وی گفت: این افراد می‌توانند پس از کشتار دام‌های زنده در مرز، آنها را بسته‌بندی و با ماشین‌های یخچال‌دار وارد کشور کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: سازمان دامپزشکی در مرزهای کشور به ویژه مرزهای پاکستان مسقر است و کشتار دام‌های وارداتی زنده زیر نظر این سازمان صورت می‌گیرد تا امنیت و سلامت غذایی نیز تایید شود.

کد خبر 254769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز