همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران از افزایش واردات بنزین به روزانه ۱۰ میلیون لیتر با موافقت قطعی دولت خبر داد و گفت: بنزین وارداتی جایگزین بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها در سال ۹۳ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت، عباس کاظمی با اعلام این خبر گفت: واردات بنزین در سال 92 روزانه 3.5 میلیون لیتر بود که در صورت تصویب نهایی، این میزان به 10 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در سال 92 روزانه 6.2 میلیون لیتر بنزین به عنوان اکتان افزا از پتروشیمی‌‎ها دریافت و با بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها مخلوط می‌شد، افزود: قرار است در سال 93 این میزان بنزین از خارج کشور وارد شود.

بر طبق این گزارش، وزیر نفت نیز در روزهای پایانی سال 92 بر افزایش واردات بنزین به کشور تاکید کرده و گفته بود: پس از ارزیابی و بررسی در این مورد، میزان افزایش واردات بنزین مشخص خواهد شد.

تولید روزانه 60 میلیون لیتر بنزین در کشور

کاظمی همچنین به افزایش بنزین تولیدی پالایشگاه‌های داخل کشور در اواخر سال 92 اشاره کرد و گفت: در اواخر سال گذشته بنزین تولیدی کشور به 60 میلیون لیتر در روز رسید و سعی ما بر این است که این میزان تولید در سال جدید نیز حفظ شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اعلام اینکه سال 91 میزان بنزین تولیدی کشور از پالایشگاه‌ها 48 میلیون لیتر بود، افزود: در یک سال گذشته بنزین تولید داخل با 12 میلیون لیتر افزایش، به 60 میلیون لیتر در روز رسید.

کاظمی به طرح‌های افزایش ظرفیت در برخی از پالایشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: سعی داریم تا جایی که ممکن است ظرفیت تولید بنزین داخلی را افزایش دهیم اما با تعمیرات اساسی برخی واحدها و تمرکز بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی، نگه داشتن سقف تولید 60 میلیون لیتر بنزین در روز نیز امری مطلوب محسوب می‌شود.

کد خبر 254767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز