همشهری آنلاین: «میشل هانکه» کارگردان سرشناس اتریشی جایزه مهم «سانینگ» را به همراه ۱۳۵ هزار یورو دریافت می‌کند.

کارگردان سینمای جهان

به گزارش ایسنا، «میشل هانکه» که با دو فیلم آخر خود «روبان سفید‌» و «عشق» دو بار موفق به کسب جایزه نخل طلای جشنواره کن شد، مهمترین جایزه فرهنگی کشور دانمارک را روز 18 ژوئن در دانشگاه کپنهاگن خواهد گرفت.

جایزه فرهنگی «sonning» هر دو سال یک‌بار به فردی اعطا می‌شود که فعالیت قابل ملاحظه‌ای در جهت اعتلای فرهنگ اروپا انجام داده باشد و «کیشلوفسکی»، کارگردان صاحب‌نام لهستانی آخرین کارگردانی بوده است که در سال 1994 موفق به کسب این جایزه معتبر فرهنگی شده است.

«ایب باندبرگ»، استاد فیلم در دانشگاه کپنهاگن دانمارک درباره هانکه گفت: او کارگردانی کاملا مولف است که با زبانی نو مخاطبانش را با چالش‌های اجتماعی و مرتبط با جهان هستی آشنا کرده است.

وی در ادامه افزود: فیلم‌های «عشق» و «ربان سفید» مهمترین نقش‌ها را در فرهنگ اروپا ایفا کرده‌اند و نشانگر اوج استعداد هنری این کارگردان چیره دست است.

«میشل هانکه»، کارگردان سرشناس و پرافتخار اتریشی تاکنون جوایز فراوانی از جمله بهترین کارگردانی جشنواره کن، پنج جایزه فیلم اروپا برای فیلم «پنهان» (2005)، نخل طلای کن، جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی، دو نامزدی اسکار، نامزدی جایزه بافتا و پنج جایزه سینمایی فیلم اروپا برای «ربان سفید» (2009) و همچنین نخل طلای کن و چهار جایزه فیلم اروپا را برای فیلم «عشق» در سال 2012 به دست آورده است.

کد خبر 254681
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز