گروه اقتصادی: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در هفته نخست کاری سال‌جاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از ۲۰ تا آخر فروردین ۹۳ و براساس اولین عدد سمت راست شماره ملی افراد انجام می‌شود.

یارانه

براین اساس ثبت‌نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93به‌طور همزمان از 20فروردین‌ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت www.refahi.ir آغاز می‌شود.

طبق برنامه اعلام شده، ثبت‌نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز 20فروردین‌ماه جاری، به‌طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به‌نشانیwww. refahi. ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است باید در روز دوم ثبت‌نام یعنی 21فروردین‌ماه جاری اقدام به نام‌نویسی در سایت رفاهی کنند. بقیه اولویت‌ها براساس جدول باید اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین روزهای 30و 31فروردین‌ماه جاری به ثبت‌نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که طی 10روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

یادآور می‌شود ثبت‌نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www. refahi. ir امکان‌پذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می‌توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و استانداری‌ها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

سقف درآمدی یارانه نقدی‌بگیران در ابهام

ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در حالی از 20فروردین آغاز می‌شود و تا پایان‌ماه جاری ادامه دارد که دولت تاکنون سقف درآمدی مورد نظر خود برای پرداخت یارانه نقدی را اعلام نکرده است. در اطلاعیه رسمی سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشخص نشده که شرایط دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها چیست و مهم‌تر اینکه به‌دلیل ابهام در سقف درآمدی ممکن است اکثریت حدود 76میلیون یارانه بگیر، دوباره ثبت نام کنند. مسئولان دولتی امیدوارند بخش زیادی از سرپرستان خانوارها که تا پیش از این یارانه نقدی می‌گرفتند به‌طور داوطلبانه انصراف خود را اعلام کنند.

جدول

اطلاعات درآمدی خانوارها را داریم

وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی درباره حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه گفت: اطلاعاتی که دولت در اختیار دارد در مورد درآمدهای طبقات پردرآمد است و بحمدالله اکنون در شرایطی هستیم که اطلاعات نسبتا قابل‌قبولی درخصوص دهک‌های درآمدی بالای جمعیت داریم.

وی تصریح کرد: اگر کسانی که واقعا درآمد بالا دارند ثبت نام کنند، این امکان برای دولت وجود دارد که در مرحله بعدی آنها را شناسایی و حذف کند، اما ترجیح دولت این است که این کار از طریق خود مردم به‌صورت داوطلبانه انجام شود و

مطمئن هستیم که این کار اتفاق خواهد افتاد چرا که مردم دولت را از خود می‌دانند و تا‌کنون نیز کمال همکاری را داشته‌اند.

او در پاسخ به سؤالی درباره سیاست دولت برای انصراف طبقات پردرآمد از دریافت یارانه نقدی گفت: این حکم قانون بودجه سال 93است که منتشر شده و تبصره 20آن دولت را مکلف کرده که از افراد متقاضی ثبت‌نام کند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی درباره سقف درآمد درنظر گرفته شده جهت دریافت یارانه گفت: اطلاعات دقیق و مربوط به فرم ثبت نام، اعلام خواهد شد و مسائل مربوط به ثبت‌نام یارانه در حوزه فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 254625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز