گروه حوادث: زن جوان برای اخاذی میلیونی از خیر ثروتمند، ۲ شرور اجیر کرد.

متهمان

مردان شرور مرد خیر را ربودند و در یک دامداری متروکه زندانی کردند تا دست به اخاذی میلیونی بزنند.راز این گروگانگیری 9اسفند‌ماه سال گذشته فاش شد. آن روز مردی سراسیمه نزد مأموران پلیس شهرستان پیشوا رفت و خبر از اسارت خود در دام آدم‌ربایان داد. او به مأموران گفت: چند وقت پیش زن جوانی که سال‌ها قبل مستأجر پدرم بود با من تماس گرفت و از من خواست که به او کمک کنم.

من در زمینه انجام کارهای خیر فعالیت دارم و وقتی این زن با گریه از من خواست که مقداری پول در اختیارش قرار دهم تا شب عید برای فرزندانش خرید کند، دلم به حالش سوخت. از آنجا که او پول نقد می‌خواست و می‌گفت که کارت عابربانک ندارد، برای پرداخت پول با او قرار گذاشتم. می‌دانستم که وی سال‌ها قبل از شوهرش جدا شده و به همراه فرزندانش زندگی می‌کند. با او در یکی از خیابان‌های پیشوا قرار گذاشتم و وقتی به محل قرار رسیدم، او سوار ماشینم شد و من نیز پاکت پول را در اختیارش قرار دادم.

وقتی می‌خواست از ماشین پیاده شود ناگهان 2پسر جوان سوار ماشینم شدند. آنها با تهدید چاقو دست و پای مرا بستند و مرا در صندلی عقب گذاشتند. آنجا بود که متوجه شدم زن جوان نیز با آنها همدست است.

شاکی افزود: خیابان خلوت بود و کسی نبود که به کمک من بیاید. یکی از اشرار پشت فرمان ماشینم نشست و به سمت یکی از روستاهای پیشوا حرکت کرد. آنها مرا به یک دامداری متروکه بردند و با تهدید پول، گردنبند و انگشتر طلایم را دزدیدند. آدم ربایان با تهدید از من خواستند که کلید خانه‌ام را نیز در اختیارشان قرار دهم. می‌خواستند به آنجا بروند و به خانه‌ام هم دستبرد بزنند. ابتدا در برابرشان مقاومت کردم اما آنها با ضرب و شتم کلید را گرفتند و مرا دست و پا بسته، در اتاقکی زندانی کردند و رفتند. چند ساعت بعد برگشتند و مرا سوار ماشینم کرده و در همان حوالی با دست و پای بسته رهایم کردند. من نیز به سختی دست و پایم را باز کردم و خود را به خانه‌ام رساندم و متوجه شدم که گروگانگیران در حدود 40میلیون تومان پول، سکه و وسایل ارزشمند خانه‌ام را دزدیده‌اند.

دستگیری گروگانگیران

با این شکایت، تیمی از مأموران پلیس پیشوا تحقیقات خود را برای دستگیری آدم ربایان آغاز کردند. تنها سرنخ آدرس خانه زن جوان بود که به بهانه کمک مالی مرد خیر را سر قرار کشانده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که این زن با نقشه از پیش طراحی شده گروگان را به آنجا کشانده است. بنابراین مأموران راهی خانه وی شدند اما دریافتند که او مدتی قبل آنجا را ترک کرده است.

ردیابی‌های مأموران همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام آنها در بررسی‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی محل جدید زندگی زن جوان شدند و وی را هنگامی که در خودروی آژانس بود تا به خرید شب عید برود دستگیر کردند.این زن در بازجویی‌ها به اجرای نقشه گروگانگیری با اجیر کردن 2آدم‌ربا اعتراف کرد و به مأموران گفت: گروگان را از قبل می‌شناختم. او وضع مالی خیلی خوبی داشت و خیر بود. برای همین تصمیم به اخاذی از وی گرفتم. برای اجرای این نقشه از 2پسر شرور کمک خواستم. آنها نیز به‌خاطر رسیدن به پول قبول کردند تا با من همکاری کنند.

وی ادامه داد: می‌دانستم که وقتی حرف از کمک مالی بزنم، مرد جواب رد نمی‌دهد. با همین بهانه او را سر قرار کشاندم و توانستم با همدستانم وی را ربوده و دست به اخاذی و سرقت از او بزنیم. من اصلا تصور نمی‌کردم که او شکایت کند چرا که آدم ربایان او را تهدید به مرگ کرده بودند. من این کار را فقط به‌خاطر پول انجام دادم چون به‌شدت مشکل مالی داشتم.بعد از اعترافات این زن و اطلاعات به‌دست آمده از او، مأموران موفق شدند همدستان وی را نیز دستگیر کنند.

کد خبر 254614
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز