همشهری آنلاین: پنج تن از جمله دو سرباز در درگیری جمعه پانزدهم فروردین نیروهای امنیتی عراق با افراد مسلح ناشناس در محل بازرسی در شمال حله در استان بابل کشته شدند.

انفجار در عراق

پایگاه اطلاع رسانی سومریه نیوز عراق روز جمعه گزارش داد، در این درگیری ها 3 تن از افراد مسلح کشته و 12 تن در اثر شلیک خمپاره به محل بازرسی در شمال حله مجروح شدند.

این پایگاه به نقل از یک منبع پلیس در استان بابل گفت که چهار خمپاره در ساعات اولیه شب گذشته در مقر ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم در منطقه صندیج در بخش جرف الصخر (35 کیلومتری شمال شهر حله) شلیک شد که در نتیجه آن یک سرباز نیروهای مبارزه با تروریسم وابسته به ارتش عراق و یک سرباز ارتش کشته و 12 تن مجروح شدند.

این منبع اعلام کرد که نیروهای امنیتی بعد از شلیک خمپاره با تعدادی از تروریست‌ها درگیر و در نتیجه این درگیری‌ها سه تن از نیروهای مسلح تروریست کشته شدند.

منبع مذکور که نامش در گزارش ذکر نشده‌، افزود، نیروهای امنیتی مجروحان را به بیمارستان و اجساد کشته شدگان را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

سومریه نیوز در ادامه گزارش می افزاید، همچنین انفجار بمب در دو شهر سامراء و موصل نیز به کشته شدن 3 نظامی عراقی از جمله یک افسر عالی رتبه انجامید.

این پایگاه خبری عراقی به نقل از مقام پلیس در استان صلاح الدین افزود، بمب کارگذاشته شده در یکی از باغ های منطقه الرکه وابسته به شهر سامراء (40 کیلومتری جنوب تکریت) صبح روز جمعه منفجر شد که در نتیجه آن سرهنگ کریم خالد افسر اطلاعاتی و همراهش کشته و 5 تن از نیروهای بیداری از جمله یکی از رهبران آن مجروح شدند.

این گزارش می افزاید، یک منبع پلیس در استان نینوا نیز اعلام کرد که یک بمب کارگذاشته شده در مسیر منطقه قبر العبد در 35 کیلومتری جنوب موصل که هنگام انجام وظیفه یکی از ماموران پلیس منفجر شد منجر به کشته شدن پلیس عراقی گردید.

منبع پلیس گفت که افراد مسلح با چندین بمب پل متصل به بخش التاجی شمالی در بغداد را منفجر کردند که به ویران شدن کامل پل انجامید.

برپایه این گزارش، فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد، تعدادی از شهروندان در نتیجه انفجار کامیون بمب گذاری شده در پل المثنی در شمال پایتخت مجروح شدند و به بخش هایی از پل نیز آسیب رسید.

کد خبر 254600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز