همشهری آنلاین: میدان امام خمینی (ره) تهران در شامگاه شهادت بی‌بی دو عالم، شاهد حضور جمعیت کثیر عاشقان فاطمی بود که آمده بودند با تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت فاطمه(س)، عهدی دوباره با آرمان‌های ولایی زهرای مرضیه(س) ببندند.

عزاداری

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، عصر روز سوم جمادی‌الثانی سال یازدهم هجری است و خورشید در مدینه به غروبی غریبانه می‌گراید، حسنین(ع) و زینبین(س) همراه امیرالمؤمنین در سوگ از دست دادن ریحانه رسول(ع) بی‌تاب و نگران هستند، فریاد وا اُماه امام حسین(ع) به گوش می‌رسد، امام حسن(ع) که هنوز پر کشیدن مادر را باور ندارد خود را به روی مادر می‌اندازد و مادر را صدا می/ زند و امام علی(ع) به تنهایی فاطمه می‌خواهد به خاک بسپارد....

و اینک سوم جمادی‌الثانی سال 1435 هجری است و میدان امام خمینی(ره) تهران مملو از عاشقان ام‌ابیهاست تا این بار همراه با خاندان نبوت تشییع نمادین پیکر مادر را انجام دهند و بگویند علی جان! اگر آن روز ما نبودیم که همراه با شما در کنار دردانه‌های زهرای مرضیه در تشییع پیکر مطهر یگانه دختر رسول خدا(ص) حضور داشته باشیم، اما اینک آمده‌ایم تا با آرمان‌های فاطمه مرضیه(س) بیعت دوباره ببندیم و تا آخرین قطره خون خود پای ولایت بایستیم.

مراسم معنوی عاشورای فاطمی که از ساعت 16 عصر امروز(پنج‌شنبه 14 فروردین ماه) با تجمع هیآت عزاداری از میدان فردوسی آغاز شد و با پیاده‌روی به سمت میدان امام خمینی(ره) ادامه داشت، در ابتدای مراسم حسین فردی قاری بین‌المللی کشورمان به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه با اشاره به فلسفه وجودی حضرت زهرا(س)، تأسی به معارف حضرت زهرا(س) را مایه سعادت و رستگاری و محور نجات انسان و جامعه اسلامی دانست و گفت: حضرت زهرا (س) از فضائل و مناقب بسیار والایی برخوردارند و بر اساس روایات حقیقت لیلةالقدر وجود بی بی دو عالم است.

در ادامه سیدمجید بنی‌فاطمه، حسین سیب‌سرخی، روح‌الله بهمنی و عبدالرضا هلالی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) به ذکر مصیبت پرداختند.

به گزارش فارس، این مراسم همانند سنوات گذشته به همت هیئت‌الرضا برگزار شد که در حاشیه مراسم سوگواری ضمن تکریم مقام شامخ شهدا و مادران آنان و جانبازان سرافراز، غرفه‌های فرهنگی با موضوع ایام فاطمیه بر پا شده بود.

  • سوگ فاطمیون در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) - میدان فاطمی

مراسم عاشورای فاطمی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در میدان فاطمی با حضور پرشور فاطمیون ولایتمدار برگزار شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در فضیلت ان حضرت سخنرانی کرد و مدیحه سرایان نیز مرثیه خوانی کردند.

در روزی که عالم به رنگ خون است و حضرت امام علی(ع) روضه‌خوان مصیبت شهادت پاره تن رسول(ص) است، عاشورای فاطمی در پایتخت با وجود بارش بهاری با حضور گسترده مردم برگزار شد.

عاشقان ام‌ابیها(س) در میدان فاطمی همراه با دیگر نقاط شهر تهران ، سیاه‌پوشان و با دل‌هایی مالامال از اندوه مصیبت عظمای شهادت ریحانه رسول(ص) یک‌ صدا «یا اباصالح المهدی(عج)» را فریاد زدند تا با ظهور حضرتش انتقام مظلومیت و سیلی مادر را از ظالمان بستانند.

با وجود ادامه بارش بهاری در شهر، عاشقان زهرای مرضیه(س) در میدان فاطمی حضوری پرشورتر از گذشته داشتند و با ذکر «یا فاطمه» همنوا با غم جانکاه امیرالمؤمنین(ع) بر سر و سینه ‌زدن

کد خبر 254547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز