پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اجتـماع بــزرگ فاطمیون در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور دوستداران اهل بیت (ع) در مشهد الرضا برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، از ساعت هشت و نیم صبح امروز عزاداران فاطمی با اجتماع در میدان شهدای مشهد به عزاداری، نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

عزاداران همچنین برای عرض تسلیت به پیشگاه امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از میدان شهدا به سوی حرم مطهر رضوی حرکت و در این مکان قدسی تجمع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با سخنانی در این مراسم گفـت: شهادت حضرت زهرا (س)، مجاهده و روشنگری بود و از زمان وارد شدن ضربه به پهلوی آن بزرگوار تا شهادتشان سه ماه طول کشید.

آیت الله علم الهدی افزود: تمام این سه ماه عین شهادت است، زیــرا ایشان مجاهده کردند، تمام روز عاشورا دو سوم یک روز طول کشید اما شهادت صدیقه اطهر سه ماه طول کشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:در همین دوران سه ماهه است که حضرت زهرا(س) خطبه فدکیه و خطبه شب هفت پیغمبر و بسیاری خطبه‌های دیگر را ایراد می‌کنند و در تمام این ایام نیز گریه می‌کردند که در واقع گریه نبود بلکه مجاهده و مقابله بود.

آیت الله علم الهدی گریه های حضرت زهرا (س)را بزرگترین آسیب و جریان برای حکومت آن دوران دانست و گفت: این گریه ها سبب سلب آرامش حکومت شد و باعث شد حکومت نتواند به اهداف خود دست یابد.

عزاداری جمعی از شیعیان عـراقی که با پای پیاده بــه زیارت امــام رضا (ع) مشرف شدند در پیشاپیش عزاداران فاطمی، ورود منظم دسته های سینه زنی و زنجیر زنی از خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی وحمل تابوت و تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت زهرا(س) توسط بانوان عزادار از جلوه های مراسم روز شهادت آن بانوی بزرگوار در مشهد بود.

کد خبر 254543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز