وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری سالم آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روزهای هفتم، هشتم و نهم تیرماه جاری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، دکتر "محمد مهدی زاهدی"  شنبه نهم تیر پس از بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه تربیت معلم تهران در جمع خبرنگاران گفت: آزمون سراسری امسال در امنیت کامل برگزار شد و تاکنون هیچ گزارشی از بروز کوچکترین اشکال به ما نرسیده است.

وی افزود: نحوه برگزاری امسال کنکور خیلی خوب بوده و ما لحظه به لحظه از تمام شهرستانها و استانها و همچنین ‪ ۱۷‬کشور خارجی گزارش‌هایی درباره نحوه برگزاری مطلوب این آزمون داشتیم.

زاهدی توضیح داد: تا این لحظه نه تنها هیچ مشکلی در برگزاری آزمون سراسری بوجود نیامده بلکه حتی در استان‌های صعب‌العبور مثل استان سیستان و بلوچستان از طریق هلی‌کوپتر داوطلبان به حوزه‌های امتحانی انتقال یافتند و این کار برای نخستین بار در کشور صورت گرفت.

وی گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز با وجود نامساعد بودن هوا، پرسش‌ها را به استان سیستان و بلوچستان رساند و از مسئولان وزارت راه و ترابری قدردانی می‌کنم.

وی درباره لایحه ساماندهی کنکور گفت: این لایحه دوباره به مجلس عودت داده شد و چنانچه دوباره به شورای نگهبان ارسال شود درباره آن اظهارنظر خواهیم کرد.

زاهدی درباره حذف برخی از رشته‌ها گفت: در برخی رشته‌ها به عنوان مثال اکنون در دروس ریاضی و عمومی که تدریس می‌شود یک همپوشانی با دوره پیش دانشگاهی وجود دارد و باید این رشته‌ها بازنگری شود و ما برای این کار، گروهی را مامور کرده‌ایم.

وزیر علوم در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا بورسیه اضافه بر ظرفیت از دانشگاه‌ها حذف شده یا خیر، گفت: این کار دو اشکال اساسی دارد و واقعا بی عدالتی و نامهربانی و یک نوع تخریب شخصیت داوطلبان است.

زاهدی توضیح داد: عادلانه این است که اگر دانشگاهی ظرفیت داشته باشد هرکس قبول شد پذیرش کند. ما به دانشگاه‌ها گفته‌ایم که اگر پنج سهمیه دارند آن را پر کنند.

وی گفت: راهکار ما یک راه عادلانه همراه با مهرورزی است و داوطلبان تخریب شخصیت نمی‌شوند و اگر دانشگاه‌ها جا دارند پول هم نگیرند.

کد خبر 25444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز