دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

مسکو - ایرنا: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دستور تاسیس وزارت خانه جدیدی به نام کریمه را در ساختار اداری این کشور صادر کرد.

پوتین

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه روز دوشنبه در سفر به شهر سیمفروپل منطقه کریمه گفت: پوتین دستور لازم برای تشکیل وزارتخانه مسوول در امور کریمه را امضا کرده است.

وی افزود: ولادیمیر پوتین در دستور دیگری اولگ ساویلیوف را به ریاست وزارت مسوول در امور کریمه منصوب کرد.

نخست وزیر روسیه ادامه داد: معتقدم ایجاد یک ساختار فدرالی جداگانه با شعبه اجرایی در بدنه دولت روسیه برای رسیدگی به امور کریمه و سواستاپول ممکن است.

مدودیف توضیح داد: رییس جمهور از ابتکار دولت در ارتباط با این دغدغه حمایت و در این راستا دو حکم یاد شده را امضا کرد.

وی افزود: توسعه جمهوری (خودمختار) کریمه و شهر بندری سواستاپول به یک اولویت برای دولت روسیه تبدیل شده است.

نخست وزیر روسیه گفت که نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که تحقق این مهم نیازمند تلاش زیاد از سوی نهادهای مختلف دولتی است.

مدودیف که به همراه وزیران دولت خود امروز به کریمه سفر کرده است از آنان خواست تا وزیر جدید مسوول در امور کریمه را یاری کنند.

بر اساس این گزارش، ساویلیوف ۴۸ ساله وزیر مسوول در امور کریمه در دولت روسیه از سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه خدمت کرده است.

منطقه کریمه با حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و دو میلیون و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب اوکراین در سواحل شمالی دریای سیاه واقع شده است و ساکنان اکثریت روس تبار آن پس از خلع ویکتور یانوکوویچ از ریاست جمهوری اوکراین و سر کار آمدن نیروهای سیاسی غربگرا بر سر قدرت از به رسمیت شناختن آنان خودداری کردند.

روس تباران کریمه با این رویکرد روز ۱۶ مارس سال جاری با شرکت در یک همه پرسی به جدایی از اوکراین و الحاق به روسیه رای دادند.

بروز این وضعیت همگام با اعلام حمایت همه جانبه روسیه از الحاق کریمه به خاک خود سبب رویارویی روسیه با غرب شد به طوری که برخی کارشناسان از این اتفاق به عنوان شدیدترین تقابل مسکو و غرب از زمان فروپاشی شوروی سابق تاکنون یاد می کنند.

کشورهای غربی با محوریت آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش زیادی برای جلوگیری از الحاق کریمه به خاک روسیه خرج دادند و مسکو را به اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی تهدید کردند.

کد خبر 254347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز