دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان مدیریت بحران کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ادامه بازندگی ها در شمال و غرب کشور و کاهش دما خبر داده و از مسافران نوروزی خواسته است به جهت احتمال وقوع سیل و آب‌گرفتگی معابر از از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سازمان مدیریت بحران کشور

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: طی روزهای دوشنبه ( 11 فروردین) تا سه شنبه در ابتدا بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و احتمالا تگرگ و در ادامه در بعضی نقاط مستعد بارش برف برای مناطق شمال غرب، شمال،غرب و دامنه‌های زاگرس پیش‌بینی می‌شود. بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که با توجه به مسافرت‌های نوروزی و تردد در جاده‌ها توصیه می‌شود تا حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و همچنین تمهیدات لازم در جهت فراهم کردن وسایل گرمایشی مناسب در مسافرت در نظر گرفته شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها خواسته شده است ضمن آمادگی کامل، هماهنگی‌های لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در این خصوص معمول داشته و با صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی هموطنان ساکن دراین مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه‌نشین‌های رودخانه‌ها را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد توصیه کنند.

کد خبر 254324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز