همشهری آنلاین: معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از هموطنان خواست تا در در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتی، مراتب را به شماره تلفن ۱۴۹۰ گزارش دهند.

 وزارت بهداشت

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «سیدرضا غلامی» گفت: این تخلفات بهداشتی در مراکزی همچون تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی رخ می دهد و سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت با شماره 1490 آماده دریافت گزارش های هموطنان است.

مواد غذایی پخته شده در کمتر از دو ساعت مصرف شود

غلامی با توجه به آغاز دور جدید سفرهای نوروزی، توصیه هایی را به هموطنان ارایه داد و گفت: مواد غذایی پخته شده در سفر باید در کمتر از دو ساعت مصرف شود. به هنگام استفاده از غذاهای کنسرو شده نیز باید به تاریخ تولید، تاریخ انقضا و مجوزهای قانونی وزارت بهداشت درج شده بر روی قوطی توجه کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار افزود: از قرار دادن بطری های پلاستیکی آب در فریزر و جایخی به منظور یخ زدن و استفاده از آن در طول سفر به دلیل انتقال مولکول های تشکیل دهنده بطری به درون آب خودداری کنید.

وی بر ضرورت استفاده از آب های آشامیدنی سالم تاکید کرد و گفت: در صورت نداشتن دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، آب چشمه سالم یا آب شیرهایی که اطمینان در سالم و بهداشتی بودن آن وجود ندارد، قبل از مصرف کاملا جوشانده شود. همچنین نباید از آب بطری که در داخل اتومبیل به مدت چند روز مانده است برای آشامیدن استفاده کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار بر استفاده نکردن از ظروف پلیمری برای مصرف مواد غذایی و آشامیدنی گرم و داغ تاکید کرد و گفت: می توان برای مواد غذایی و آشامیدنی گرم و داغ از ظروف غیر پلیمری مانند ظروف آلومینیومی و ظروف یکبار مصرف نشاسته ای استفاده کرد.

کد خبر 254298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز