همشهری آنلاین: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به همراه ˈ عباس آخوندی ˈ وزیر راه و شهرسازی و ˈ ربِیع فلاح ˈ استاندار مازندران صبح شنبه نهم فروردین بازدید از عملیات اجرای طرح تعریض جاده هراز را آغاز کردند.

جهانگیری آخوندی

به گزارش ایرنا معاون رییس جمهوری و وزیر راه که در اولین ساعات بامداد شنبه وارد مازندران شدند همچنین قرار است علاوه بر بازدید از محور هراز، از عملیات تعریض مسیر کمربندی جنوبی شهرستان بابل و طرح‌های عملیاتی تعریضی جاده سواد کوه نیز دیدن کنند.

از آنجاییکه بیش از 50 درصد ورود مسافران و گردشگران به استان مازندران و تردد خودرو‌ها از طریق جاده هراز انجام می‌شود، اجرای عملیات تعریض و چهار خطه کردن این محور از اهمیت خاصی برخوردار است‌.

هم اکنون 70 کیلومتر از مجموع 110 کیلومتر مسیر حوزه استحفاظی محور هراز مازندران در حال تعریض و چهار خطه شدن است.

ˈ علی اسد ˈ مدیر کل راه و شهر سازی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر 14 پیمانکار در 10 منطقه از جاده هراز در حال اجرای طرح های تعریضی و عمرانی هستند.

وی اظهار داشت: 13 تونل به مساحت 10 هزار و 453 متر در این محور در حال احداث است.

اسد گفت: از 20 دستگاه پل بزرگ طراحی شده در محور هراز تاکنون هشت دستگاه به بهره برداری رسیده و سه دستگاه نیز درحال اجرا است .

جاده هراز یکی از محورهای مواصلاتی مهم مازندران است که سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از این جاده و شهر آمل وارد استان می شوند.

کد خبر 254137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز