همشهری آنلاین: رئیس حزب استقلال انگلیس (UKIP) می‌گوید دست‌های اتحادیه‌ی اروپا در بحران اخیر در اوکراین «آغشته به خون» است.

به گزارش پرس تی وی، نایجل فاراج این اظهارات را روز چهارشنبه (۶ فروردین) در یک مناظره‌ی زنده‌ی تلویزیونی با نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلیس، بیان کرد.

وی گفت اتحادیه‌ی اروپا، روسیه را تحریک کرد تا در اوکراین وارد عمل شود.

فاراج گفت: «ما باید سر خود را از شرم به زیر بیندازیم. دولت انگلیس در حقیقت اتحادیه‌ی اروپا را برای اتخاذ یک دستور کار امپریالیستی و توسعه‌طلبانه» در اوکراین تحریک کرده است.

وی افزود لندن به گروهی از مردم ساکن در غرب اوکراین امیدهای کاذبی داد.

کلگ، رهبر حزب لیبرال دموکرات، صبح روز پنجشنبه 93/01/07 در مصاحبه‌ای گفت اظهارات «شگفت‌آور» فاراج در این مناظره «توهینی» به مردم اوکراین بود.

وی همچنین رئیس حزب استقلال انگلیس را به طرفداری از ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، متهم کرد.

بحران اوکراین نوامبر گذشته پس از امتناع ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور سابق این کشور، از امضای توافق تجاری با اتحادیه‌ی اروپا به منظور روابط نزدیکتر با روسیه آغاز شد.

اقدام یانوکوویچ ناآرامی‌هایی را در پی داشت که در تاریخ ۲۳ فوریه به برکناری وی انجامید. او پس از آن به روسیه سفر کرد و در آنجا پناه داده شد.

تنش‌ها بین قدرت‌های غربی و مسکو پس از آن شدت گرفت که کریمه از اوکراین اعلام استقلال کرد و در پی همه‌پرسی ۱۶ مارس و رای موافق نزدیک به ۹۷ درصد از مردم این منطقه برای الحاق به روسیه به این کشور پیوست.

امریکا و اتحادیه‌ی اروپا نیز پس از الحاق این منطقه به روسیه به سرعت تحریم‌هایی را بر این کشور تحمیل کردند.

کد خبر 254055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز