پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشن بزرگ نوروز در ششمین روز از آغاز سال ۱۳۹۳ با حضور سفیران برخی کشورهای حوزه نوروز و اجرای موسیقی نواحی ایران در مالزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشن که به همت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی و در سالن ˈام.سی.اˈ برگزار شد گروه موسیقی روناک قطعاتی از موسیقی نواحی ایران را اجرا کرد که با استقبال ایرانیان مقیم مالزی و دیپلمات های شرکت کننده در این جشن مواجه شد.

محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در مالزی و سفیران هندوستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، عراق، کویت، ترکمنستان و چند دیپلمات دیگر شاهد اجرای این قطعات موسیقی ایرانی بودند.

علی اکبر ضیایی رایزن فرهنگی ایران در آغاز این آیین با تبریک سال نو و سال ˈ اقتصاد، فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ به شرکت کنندگان در این جشن برای مردم ایران و ایرانیان مقیم مالزی در سال جدید آرزوی موفقیت کرد.

حیدربابا استاد شهریار آغازگر برنامه های گروه موسیقی نواحی روناک ایران در مالزی بود و سپس قطعات کردی، لری، عربی و گیلکی اجرا شد که مورد استقبال ایرانیان شرکت کننده در جشن نوروز در کوالالامپور قرار گرفت.

اجرای تکنوازی دف نیز از برنامه های این گروه موسیقی ایرانی بود که با استقبال مواجه شد.

کیوان علی محمدی سرپرستی گروه روناک را بر عهده داشت و دف می نواخت. سیامک صادقی نوازنده تار، محسن عبادتی نوازنده کمانچه، سهراب مشهدی زاده نوازنده نی عنبان و هانیه علی محمدی نوازنده تارباس در این اجراها بودند. ایاز شجاعی نیز قوپوز، ساز عاشیق‌های آذری را نواخت.

کودکان ایرانی نیز از جشن نوروز در مالزی به نصیب نماندند و خاله رویا و عمو مهربان با خروج از قاب تلویزیون در کوالالامپور برای کودکان ایرانی برنامه اجرا کردند.

اجرای اشعار شاد برای کودکان و نوجوانان توسط این دو مجری با استقبال کودکان مواجه شد.

برپایی نمایشگاه از نقاشی هنرمندان ایرانی در مالزی و پهن کردن سفرهای هفت سین در سالن برگزاری آیین و حاشیه آن از دیگر برنامه‌های این جشن نوروزی بود.

کد خبر 254025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز