همشهری آنلاین: بعد از این که مردم شبه جزیره کریمه خواستار الحاق این شبه جزیره به روسیه شدند و در این مسئله هم موفق بودند، هم اکنون نوبت به ساکنان آلاسکا رسیده است تا خواستار جدایی از ایالات متحده آمریکا و پیوستن به روسیه شوند.

آلاسکا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، این بار منطقه‌ای بسیار مهم خواستار جدا شدن از آمریکا و پیوستن به روسیه است.

این درحالی است که آلاسکا قسمتی از اروپا یا اینکه متعلق به خاورمیانه نیست بلکه آلاسکا متعلق به آمریکاست اما خواستار جدا شدن از این کشور و پیوستن به روسیه شده است.

بهاء خیر خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارش ارسالی خود گفت: اطلاعاتی که از منطقه آلاسکا به دست آمده است حاکی است مردم این منطقه می‌خواهند زمینه را برای برگزاری همه پرسی مردمی آماده نمایند تا از دولت فدرال آمریکا جدا شوند و به روسیه بپیوندند.

اهالی این ایالت آمریکا در پی جمع آوری امضاهای زیاد برای تحقق این هدف خود هستنند.

از سوی دیگر درخواستی در پایگاه اینترنتی کاخ سفید منتشر شده است که طی دو روز گذشته بیش از یازده هزار و پانصد نفر، جدا شدن از دولت فدرال آمریکا و الحاق به اتحادیه روسیه را تایید کرده‌اند.

در صورتی که 92 هزار و پانصد امضا تا بیستم آوریل جمع آوری شود، مقامات آمریکایی پاسخ رسمی به این درخواست خواهند داد.

زیرا باید نظر خود را در زمینه برگزاری همه پرسی در آلاسکا بیان کنند.

این در حالی است که ایالت آلاسکا بزرگترین ایالت در بین ایالات متحده آمریکاست و مساحت آن با یک پنجم کل سایر ایالت‌ها برابری می‌کند. درخواست مردم آلاسکا در جدا شدن از آمریکا در راستای درخواست 29 ایالت آمریکایی دیگر است که چندی پیش خواستار جدا شدن از ایالات متحده آمریکا و استقلال شده‌اند.از اینرو این جدایی خواهی‌ها کاخ سفید را در حیرت و نگرانی فرو برده است.

از سوی دیگر درخواست آلاسکا با درخواستی که پایگاه اینترنتی کاخ سفید در سال 2012 دریافت کرد، مشابه است، در آن درخواست اهالی تگزاس 125 هزار امضا را برای استقلال جمع آوری کرده بودند.

کد خبر 254005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز