همشهری آنلاین: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در دور اول سفرهای نوروزی که شامل پنج روز گذشته می‌شود، تعداد ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت- شب به صورت تجمیع شده در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش روز سه شنبه 93/01/05 واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مسعود سلطانی فر در گفت و گویی افزود: از این تعداد حدود هفت درصد مسافران در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها، 22 درصد در کلاس‌های مدارس، 15 درصد در کمپ‌های اقامتی موقتی که توسط شهرداری‌ها و هلال احمر ایجاد شده، 20 درصد در خانه‌های استیجاری و 15 درصد در اماکن مختلفی چون مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشته‌اند.

او این آمار را غیر از مسافرانی دانست که در خانه‌های دوستان و اقوام خود اقامت می‌کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره اقدامات نظارتی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز گفت: تا کنون چهار هزار و 200 مورد نظارت صورت گرفته که خدمات بین راهی بیش از چهار هزار نظارت داشته است، از این بین تعدادی از مراکز تذکر کتبی و شفاهی دریافت کرده اند و برخی به دلیل خدمات مطلوبی که داشته اند تشویق شده اند درعین حال تعداد 38 مورد منجر به اقدام قانونی و تعطیلی یا تعلیق موقت شده‌اند و به وضعیت آنها به زودی رسیدگی می‌شود.

سلطانی فر به مسافران نوروزی کشور پیشنهاد داد که زمان سفر خود را مدیریت کنند و به هشدارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر توجه کنند تا دچار حوادث و مشکلات نشوند.

او همچنین گفت: زمان بازگشت خود را نیز مدیریت کنید تا در روز آخر گرفتار ترافیک محورهای مواصلاتی نشوید. همین طور لوازم ایمنی و تجهیزات خودرو به همراه داشته باشید تا در صورت تغییرات جوی با مشکل جدی روبرو نشوید.

کد خبر 253920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز