همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که در این نیرو خط قرمزی داریم و آن این است که در عرصه دفاع همه توان و تجهیزات باید در داخل ساخته شود و این به معنای توسعه بازار کار در دریا، سواحل و پس کرانه هاست.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی رادیو گفت وگو، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با برنامه «روی خط بهار» با اشاره به لزوم بهره مندی از توان توسعه ای دریا محور، افزود:از آنجا که بالغ بر 90 درصد از تجارت ما از طریق دریا صورت می گیرد، وقتی با آب های آزاد ارتباط داشته باشیم از این ظرفیت می توانیم به خوبی در جهت توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی گفت: اقدام مهمی که نیروی دریایی باید انجام دهد، کمک دیگر سازمان ها برای تقویت حرکت های اقتصادی در کشور است؛ ما با ایجاد امنیت در دریاها باید بستری فراهم کنیم تا سازمان ها از آن استفاده و تجارت اقتصادی خود را ادامه دهند.

دریادار سیاری تولید داخلی را از دیگر مباحث مد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال برشمرد و افزود: امروز به جایگاهی دست یافته ایم که باید همه چیزمان تولید داخل باشد؛ در نیروی دریایی خط قرمزی داریم و آن این است که در عرصه دفاع همه توان و تجهیزات باید در داخل ساخته شود و این به معنای توسعه بازار کار در دریا، سواحل و پس کرانه هاست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد:ایشان همچنین موضوع ترانزیت را مطرح کردند که با توجه به تجارت دریایی در شمال و جنوب می توانیم در این امر کمک کننده باشیم.

وی گفت:با روحیه و انگیزه ای که در ملت ایران وجود دارد می توانیم با عزم ملی همه امورات را پیش بریم؛ پشتیبان اساسی ما در این راه عزمی است که در ملت وجود دارد.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد:امروز مدیریت جهادی یعنی اینکه توان اجرای مدیریت در سطح کلان را به نحوی پیش بریم که با وضعیت معمولی تفاوت کند و از همه مدیران انتظار است چنین عمل کنند.

وی ضمن عملکرد جهاد خودکفایی در نیروی دریایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت:نیروهای ما امروز مسئولیت دارند که در ارتباط با عرصه بین المللی و آب های آزاد با توجه به حضور علمی در دریا عمل کنند، باید هر روز بهتر از گذشته باشیم و به علمی دسترسی پیدا کنیم که توان ماندگاری ما را در دریاهای آزاد افزایش دهد.

دریادار سیاری تصریح کرد:همواره با سرلوحه قرار دادن فرامین رهبری، امروز شاهد هستیم آنچه مردم از ما برای برقراری امنیت انتظار داشته اند، به لطف خدا به موفقیت رسیده است.

وی افزود:باید با وحدت و عزمی که در کارکنان وجود دارد، به افقی که پیش روی مان گذاشته شده دسترسی پیدا کنیم که سهمی در پیشرفت دریا محور کشور داشته باشیم.

دریادار سیاری همچنین به تاکید بر توان مقابله نیروی دریایی ارتش با ترفندهای ایران هراسی دشمن و ترویج و تحکیم پیام صلح و دوستی میان ملت ها، خاطرنشان کرد: هم اکنون سی امین ناوگروه ما در دریای سرخ در حال انجام ماموریت است؛ وقتی در بنادر دیگر کشورها پهلو می گیریم پیام صلح و دوستی خود را اعلام می کنیم که سایر اقدامات فرهنگی و سیاسی را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

کد خبر 253810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز