جمعه ۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه هفته کنکور 86 اول مرداد ماه اعلام می شود.

به گزارش مهر عبدالرسول پور عباس با بیان این خبر افزود: در کنکور سراسری سال جاری از تعداد یک میلیون و 298 هزار و 474 نفر متقاضی ثبت نام 450 هزار نفر پذیرش می‌شوند.

وی اظهار داشت: در آزمون امسال با در نظر گرفتن تعداد غایبن، 450 هزار نفر پذیرش می شوند. البته در کل نظام آموزش عالی (دانشگاه‌های آزاد و دولتی و غیرانتفاعی) از هر 4 متقاضی 3 نفر وارد دانشگاه می‌شوند.

وی اضافه کرد: در کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته با رشد 5 تا 6 هزار نفری در ظرفیت‌ها مواجه خواهیم بود.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه تمامی فرایند انتخاب رشته و اعلام نتیجه اینترنتی است گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری سال 86 هفته اول مرداد ماه به صورت اینترنتی به همراه کارنامه و پاکت محرمانه آزمون حاوی شماره کاربری و رمز ورود به داوطلب ارائه می شود.

وی گفت: همچنین با فراهم آوردن شرایطی که سئوالات آزمون دقایقی پس از آزمون بر روی سایت سازمان قرار گیرد و تمامی داوطلبان در یک زمان واحد موفق به دریافت این سئوالات باشند نیز از بسیاری از سوء استفاده‌ها پس از آزمون جلوگیری به عمل می‌آید.

پورعباس افزود: پاسخنامه داوطلبان هر گروه آزمایشی پس از اتمام آزمون به سرعت به  سمت قرنطیه سازمان سنجش منتقل و در آنجا کار تصحیحی سئوالات آغاز می‌شود.

وی گفت: در خصوص بازگشت پاسخنامه ها به قرنطینه و تصحیح نیز وضعیت امنیتی مانند انتقال سئوالات به حوزه های آزمون با همکاری وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی است.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه قرنطینه شماره 2 (تصحیح سئوالات) تحت‌الحفظ سیستم‌های امنیتی است، افزود: در این قرنطینه امکان استفاده از مداد و پاک کن برای پر یا پاک کردن پاسخنامه برای هیچ فردی وجود ندارد.

کد خبر 25376

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز