همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی نوروز؛ ۲۱ مارس ۲۰۱۴ برابر با اول فروردین ۱۳۹۳ تمامی زنان و مردان جهان را به این فرا خواند تا پیام صلح، یگانگی و تجدید پذیری را که در بطن رسالت سازمان ملل متحد و در بطن جشن‌های نوروز قرار دارد فرا راه خود بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

نوروز هنگامی است که میلیون‌ها نفر از غرب، مرکز و جنوب آسیا و مناطق دیگر در سراسر جهان گردهم می‌آیند، همان‌گونه که برای بیش از 3000 سال چنین کرده‌اند تا سال جدید و نخستین روز بهار را جشن بگیرند.

نوروز در سال 2009 در فهرست میراث معنوی بشری جای گرفت، این میراث ارزش‌ها و آرزوهایی را به ما یادآوری می کند که همگی‌مان برای برقراری صلح از راه بردباری، احترام و تفاهم متقابل در آن سهیم هستیم. میراث فرهنگی نوروز به شیوه‌ای آراسته در سراسر جهان، پلی بین مردم جهان است. نوروز «گوناگونی‌» ها را به عنوان یک نیرو و بنیاد برای دنیایی صلح‌آمیز و پایدار جشن می‌گیرد. در این هنگام تغییرات جهانی، زمانی که تمامی جوامع با فشارهای جدید رو به رو هستند، نیاز به همبستگی بین تمامی مردم و همگامی با سیاره‌ای که در آن زندگی می کنیم، هیچ گاه تا این اندازه ضروری نبوده است.

در این روز بین‌المللی، اینجانب تمامی زنان و مردان را به این فرا می‌خوانم که پیام صلح، یگانگی و تجدید پذیری را که در بطن رسالت سازمان ملل متحد و در بطن جشن‌های نوروز قرار دارد فرا راه خود بگذارند.

نوروز بر همه مبارک باد!

 

کد خبر 253738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز