چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اداره امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه از مردم مومن و متدین ایران اسلامی خواست نوروز امسال از ایام فاطمیه غفلت نکنند.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه امسال ایام فاطمیه با نوروز گره خورده است، بر لزوم حرمت گذاشتن به ارزش‌های دینی تاکید کرد.

رییس اداره امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه از مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی خواست تا این ایام را با حرمت گذاشتن به ارزش‌های معنوی و متناسب با حزن و اندوه آن سپری کنند و یقین داشته باشند که از برکات ویژه آن در زندگی شخصی خود بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه شادی‌ها و غم‌ها در کنار هم زندگی را رقم می زنند، گفت: شکی نیست که شادی‌ها فقط در کنار غم‌ها معنا پیدا می‌کنند و لذا توصیه می‌شود افراد این ایام را متناسب با شان و منزلت ائمه اطهار (ع) بگذرانند.

فاضلی، حرمت گذاشتن به ارزش‌های دینی را حرمت گذاشتن به خوبی‌ها تفسیر کرد و گفت: اگرچه نوروز از اعیاد بزرگ ایرانیان است و همواره آن را بزرگ می‌داشته‌اند، اما واقعیت این است که امسال نوروز با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) گره خورده و لذا نباید از این مسئله غفلت کنیم.

وی ارزش نهادن به اهل بیت(ع) را مهم دانست و گفت: می‌توان با حفظ شئونات این ایام نیز نوروز خوب و با نشاطی را رقم زد و چه بسا مشابه اینگونه ایام را در سال‌های قبل داشته‌ایم و دیده‌ایم که در سالی که عاشورا با ایام نوروز عجین شده بود، چگونه مردم با حفظ شئونات و حرمت ایام عاشورا نوروز را سپری کردند.

کد خبر 253657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز