سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

مهدی تهرانی: تریلر پسا رستاخیزی و علمی تخیلی فراموشی ساخته‌ی جوزف کاسینسکی است.که پیش از این فیلم میراث ترون را از او دیده‌اید.

فراموشی

پس از جنگ فاجعه آمیز در سال 2017 که بین زمینی‌ها و بیگانگان روی داد، حالا در سال 2077 انسان‌ها وادار به ترک زمین شده‌اند.  اوضاع و احوال زمین در روزگار کنونی به طرز عجیبی عوض شده و در این گیرودار یک مامور سفینه‌های فضایی که مامور مراقبت‌های ویژه از زمین است اوضاع حال حاضر را برنمی‌تابد.

نیروی‌های شر و خیر به ظاهر در حال مبارزه با هم هستند اما خیلی چیزها از نظر این مامور به نام جک هاپر( بابازی تام هوپر) درست به نظر نمی‌رسد. در حقیقت هاپر فکر می‌کند که در حال نجات زمین است در حالیکه قضیه فراتر از این حرف هااست...

فراموشی یک تریلر آپوکالیپتیک است.در این ژانر تماشاگر انتظار دارد که هر لحظه چیزی به داشته‌هایش از داستان اضافه شود اما در فراموشی چنین چیزی نمی‌بینیم. با اینهمه رگه‌های طنز را البته جوزف کامینسکی کارگردان چوان 39 ساله در داستانک‌ها تزریق کرده و تماشاگر را وا می‌دارد تا پایان ماجرا داستان را پیگیری کند.

پروداکشن در فراموشی پر و پیمان است و بازی‌ها نیز قابل توجه اما شخصیت‌های مکمل کمتر از تام کروز کارایی دارند. از شخصیت مورگان فریمن نیز نباید بسادگی گذشت او در نقش مالکوم بیچ اعتبار معنوی فیلم است.

در فیلم‌های پسارستاخیزی عمدتا نباید به دنبال پایان ماجرا بود.در فراموشی نیز کاسینسکی به دنبال اکشن ماجرااست و از پایان دنیا چیزی نمی گوید و داوری نمی کند.بنابراین فراموشی تماشاگر خاص را آزار نمی دهد.فراموشی به عنوان یک فیلم علمی تخیلی پسارستاخیزی ارزش یک بار دیدن دارد.

oblivion

کارگردان:جوزف کاسینسکی/ بازیگران: تام کروز؛ موگان فریمن؛ ملیسا لئو و اولگا کوریلنکو/ زمان فیلم: 124 دقیقه/ بودجه :120 میلیون دلار/ فروش فیلم: 280 میلیون دلار/ محصول 2013 آمریکا

کد خبر 253610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز