دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله‌ ۲۴ در شماره نورزوی خود علاوه بر مطالب صفحات وبلاگ، به مناسبت پایان سال، اتفاقات، فیلم‌های اکران شده، نقل‌قول‌ها و چهره‌های برگزیده‌ی سینمای ایران مرور شده‌اند تصویر روی جلد را هم اختصاص داده است به ترانه علیدوستی که بازیگر برگزیده‌ سال این ماهنامه‌ است.

۲۴

علاوه بر این مطالب، صفحاتی به جشنواره‌ فیلم فجر اختصاص داده شده: جشنواره‌ی فیلم فجر به روایت یک داور (هوشنگ گلمکانی) به‌همراه گزارشی از مجید اسلامی و یادداشتی از علیرضا معتمدی از مطالب این بخش هستند.

در صفحات سینمای دنیا علاوه بر مرور حوادث مهم سینمای دنیا، گزارشی درباره‌ی هشتاد و ششمین دوره‌ی مراسم آکادمی اسکار منتشر شده است. پرونده‌ی فیلم ماه سینمای دنیا هم به فیلم نبراسکا اختصاص دارد؛ گفت‌وگو با الکساندر پین کارگردان فیلم و دو بازیگر اصلی آن، بروس درن و جون اسکوئیب به‌همراه نقدهایی از جیمز براردینلی و دیوید دنبی از مطالب این بخش‌اند.

به‌مناسبت انتشار شماره‌ی ۵۰ مجله‌ی ۲۴ که همزمان با سالگرد انتشار آن هم هست، مجموعه مطالب متنوعی تدارک دیده شده است. در این صفحات، مجید اسلامی، محسن آزرم، مسعود فراستی، سعید عقیقی، آرش خوش‌خو، نیما حسنی‌نسب و امیر پوریا از عادت‌های نوشتن نقد و یادداشت برای مجلات گفته‌اند.

گزارشی درباره‌ی تهیه‌ی روی جلد‌های محبوب مجله در کنار میزگردی از بزرگان سینما (دیوید فینچر، میشائیل هانکه، تیم برتون، کوئنتین تارانتینو و جانی دپ) که از ۲۴ حرف زده‌اند مطالب دیگر این بخش را تشکیل داده‌اند.

هدیه‌ی نوروزی مجله هم اختصاص دارد به نوشته‌هایی درباره‌ی ۲۰ شخصیت برگزیده‌ی سینمای ایران در بعد از انقلاب. در این بخش جعفر مدرس صادقی، سوسن شریعتی، سروش صحت، مریم پالیزبان، هادی مقدم‌دوست، مجید اسلامی، سعید عقیقی، آرش خوش‌خو، محسن آزرم، حسین معززی‌نیا، کوثر آوینی، آیدا احدیانی، فرنوش حبیب‌نژاد، یحیی نطنزی، فیروزه گلسرخی و کریم نیکونظر یادداشت‌هایی درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی و دلیل اهمیت این کارکترها در تاریخ سینمای ایران نوشته‌اند.

کد خبر 253550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز