یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب هیجان‌رفتار و تن‌گفتار در زمینۀ هوش هیجانی (EQ) و زبان بدن است که توسط محمود امیری‌ نیا، استاد و پژوهشگر شناختی رفتاری برای اولین بار در ایران به چاپ رسیده است.

کتاب هیجان‌رفتار و تن‌گفتار

هیجان‌رفتار و تن‌گفتار یا زبان بدن، دانشی است که ظرفیت بسیار بالایی را از تولد تا کهنسالی برای کسب انواع توانمندی‌ها و کارکردهای شناختی رفتاری در هنر، کسب و کار، تجارت، روابط بین فردی در خانواده یا جامعه ایجاد می‌کند و به ما کمک می‌کند تا در ارتباطات خود به آگاهی، کارآمدی، خودگردانی، دیگر‌مدیریتی و خودشکوفایی دست یابیم و بتوانیم در مسائل زندگی به همراه نوآوری و خلاقیت تصمیم‌گیری کرده و به خود و دیگران اعتماد کنیم.

کسب چنین دانشی نیازمند تعامل انواع هوش مانند هوش هیجانی، هوش عقلی، هوش معنوی، هوش تجاری و به کارگیری آنها در تن گفتاری مناسب است.

نویسنده در پیشگفتار کتاب این‌گونه آورده است:

زمانی که کتاب چگونه ارتباطات اثر بخش داشته باشیم را نوشتم در این فکر بودم که چگونه می‌توان به نیازهای مردمی پاسخ داد که در بسیاری از زمینه های ارتباطی و رفتاری نیازمند شناختی تازه هستند؟ برای مثال چطور در جهانی که نشانه‌های زیادی برای بی اعتمادی به دیگران وجود دارد هنوز هم می‌توانیم اعتماد کنیم؟ چه ابزاری لازم است تا بتوانید تضمینی برای اعتماد سنجیده ما در ارتباطات پیش روی ما بگذارد؟

به عقیده نویسنده دانش زبان‌ بدن اگر قرار است نقشی در ارتباطات فرهنگی یا بین فرهنگی انسان‌ها داشته باشد اساسا  نباید وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی باشد، به همین دلیل از واژه تن‌گفتار بهره گرفتم و اساس آن را هیجان رفتار نهادم که نیازمند یک ساختار شکنی بوده است.

کتاب هیجان‌رفتار و تن‌گفتار براساس تئوری ثبت شده نویسنده در بنیاد نخبگان آمریکادر علوم شناختی رفتاری (سال2013) به چاپ رسیده است.

تحلیل شناختی رفتاری در زمینۀ هوش هیجانی و زبان بدن مبنای نگارش این کتاب بوده است.

این کتاب دارای 512 صفحه مطالب پژوهشی نویسنده به صورت رنگی و با جلد گالینگور توسط انتشارات آراسته و به قیمت 5000 تومان به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت نویسنده به آدرس www.mohmoodamirinia.ir اقدام کنند.

کد خبر 253386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز