همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب تأسیس نگارستان هنر اسلامی ـ ایرانی توسط این شورا خبر داد و گفت: تأسیس این نگارستان که با پیشنهاد استاد فرشچیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده بود، با رأی بالای اعضای شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مخبر دزفولی با اعلام این خبر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اصرار دارد نگارستان هنر اسلامی و ایرانی در مهر ماه 1393 به ریاست استاد فرشچیان پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی ادامه داد: گام بعد از تأسیس این نگارستان، تعیین نهادی است که باید حمایت از نگارستان را بر عهده گیرد که در زمان حاضر 4 نهاد فرهنگی کشور برای میزبانی این کار به عنوان گزینه مطرح هستند.

مخبر دزفولی با تأکید بر نقش هنر در فعالیت‌های فرهنگی گفت: هنر مناسب‌ترین محمل برای انتقال پیام‌های فرهنگی است و اگر هنر به نحو مطلوبی مدیریت و ساماندهی شود، می‌تواند دغدغه‌های انتقال پیام‌ها و ارزش‌های فرهنگی را رفع کند که جلسات تخصصی مانند کمیسیون هنر و معماری، باید حرکت به سمت هدف مطلوب را تسریع کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تجربه حرکت‌هایی مانند احیای طب سنتی اسلامی ـ ایرانی با رعایت استانداردها و معیارهای علمی، نشان می‌دهد که احیای هنر سنتی اسلامی ایرانی نیز ممکن است.

تصویب اسناد ملی موسیقی، سینما و تئاتر در سال 93

مخبر دزفولی ادامه داد: اسناد ملی موسیقی، سینما و تئاتر در سال 93، حتماً به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد و سال آینده را سالی پر نشاط برای فعالیت‌های هنری ارزیابی می‌کنیم.

رییس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: همان گونه که در سند نقشه جامع علمی کشور تکلیف همه دستگاه‌های مسئول روشن است، در اسناد ملی حوزه‌های هنری مختلف تکلیف همه دستگاه‌ها در آموزش، ترویج و حمایت از هنرهای سنتی روشن می‌شود.

وی افزود: تهاجم فرهنگی، از قالب هنر حداکثر استفاده را برده است و در مسیر مقابله با این تهاجم هم باید از هنر حداکثر استفاده به عمل آید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تربیت هنرمند فعال و خوش ذوق در همه عرصه‌ها، که بداند در مسیر ترویج ارزش‌های فرهنگی اسلامی ـ ایرانی چه باید بکند باید اصلی‌ترین هدف نظام تعلیم هنری باشد.

کد خبر 253362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز