رییس جمهور با اشاره به توانمندیهای فراوان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تولیدی، خدماتی و تجاری برآمادگی کشور برای افزایش مبادلات تجاری با قرقیزستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری عصر شنبه در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی قرقیزستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط تهران بیشکک در همه عرصه‌ها حمایت می‌کند گفت: ایران آماده است تجربه‌های خود را در زمینه‌های حمل ونقل، کشاورزی، انرژی تجارت و سرمایه‌گذاری و تولید خودرو و ماشین‌های کشاورزی دراختیار قرقیزستان قرار دهد.

"عاقل بیک جبارف" وزیر امور اقتصادی و دارایی قرقیزستان نیز با اشاره به برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و قرقیزستان در تهران، بر اهمیت بسیار زیاد نتایج این اجلاس برای کشورش تاکید کرد.

وی افزود: قرقیزستان به دلیل حمایت تهران از تجار ایرانی و برقراری خط اعتباری برای فعالیت بیشتر آنان در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و تجارت در قرقیزستان قدردانی و تشکر می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی قرقیزستان همچنین خواستار حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های انبوه‌سازی مسکن، راه‌آهن، انرژی و ارتباطات در قرقیزستان شد.

جبارف با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری میلادی مبادلات دو کشور به میزان کل سال گذشته رسیده ‌است گفت: با این وجود روابط کنونی دو کشور شایسته ظرفیت‌های فراوان موجود نیست .

کد خبر 2532

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز