شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه موسیقی زی-ماشین گروه موسیقی راکی است که اعضای آن را سه روبات تشکیل داده‌اند، روبات‌هایی که شکلی جدید از موسیقی الکترونیک را به جهان موسیقی عرضه کرده‌اند.

براساس گزارش CNN، اگر باچشم‌های بسته به موسیقی این گروه روباتیک گوش دهید،‌نمی‌توانید حدس بزنید که اعضای این گروه را روبات‌ها تشکیل داده‌اند، یکی از اعضای این گروه گیتاریست است، دیگری کیبورد می‌نوازد و آخری نیز درام. موسیقی این روبات‌ها به طور حتم فراتر از راک تجربی نیست.

روبات

گیتاریست این گروه روباتی شبه‌انسانی به نام مارچ است با یک تفاوت بزرگ، این روبات 78 انگشت دارد تا با کمک آنها بتواند تمامی سطح گیتار را با سرعت پوشش دهد. درامر این گروه نیز آشرا نام داشته و دارای 22 بازو است، درست مانند یک اختاپوس ماورایی که می‌تواند 22 بار سریعتر از انسان درام بنوازد. کازمو نیز یکی از عجیب‌ترین اعضای این گروه سه‌روباته‌ است، روباتی که برای نواختن کیبورد از پرتوهای لیزر سبز‌رنگ استفاده می‌کند. حال سوال دوم این است: این گروه قدرت نواختن موسیقی که روح حساس انسان را تحت تاثیر قرار دهد، دارد؟

روبات

این گروه که توسط مهندسان ژاپنی در دانشگاه توکیو ایجاد شده‌اند، بسیار پرمصرف بوده و هریک 300 کیلووات برق مصرف می‌کنند که به گفته کنی‌جیرو ماتسو، خالق این روبات‌ها، انرژی بسیار زیادی است.

اکنون قرار است این گروه آلبوم موسیقی را با 5 قطعه وارد بازار کند که اولین قطعه آن روبات غمگین خنده‌دار می‌شود نام دارد. آهنگساز این گروه قصد دارد با انتشار این قطعه‌های موسیقی به پاسخ این پرسش که آیا موسیقی روبات‌ها تاثیرگذار خواهند بود یا نه؟ دست‌یابد.

روبات

این آهنگساز که تام جنکینسون نام دارد باید برای نوازندگانی بدون مغز با 78 انگشت و ‌22 بازو نت بنویسد. به گفته وی نوشتن موسیقی برای روبات‌ها و انسان‌ها یکسان است،‌تنها تفاوت‌هایی کوچک باید مورد توجه قرار بگیرند، برای مثال سرعت بالای روبات‌ها می‌تواند در نهایت آنها را از کنترل خارج کند.

جنکینسون معتقد است روبات بودن این گروه نمی‌تواند بر خوشایند بودن موسیقی آنها تاثیر منفی داشته‌باشد،‌زیرا در نهایت در پس هر گروه موسیقی روباتیک، یک آهنگساز از جنس گوشت و پوست حضور دارد.

کد خبر 253152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز