پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه های نوروزی حرم مطهر رضوی اعلام شد. ۲۵۰ ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام همزمان با نوروز ۹۳ در اماکن متبرکه رضوی پیش بینی شده است.

imam reza

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی امروز درجمع خبرنگاران گفت: 250 ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام همزمان با نوروز 93 در اماکن متبرکه رضوی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی افزود: محور تحول، موافقت اسلام با نوروز به عنوان سنت ایرانی، مصادیق نوروز در روایات ائمه اطهار (ع)، اشاعه سنت رضوی با محوریت سیاست دینی، لزوم درس گرفتن از زندگی حضرت زهرا (س) در ابعاد ارتباط با خداوند، سیره اقتصادی و زندگی خانوادگی و اجتماعی، معرفی شخصیت مبارزاتی و انقلابی حضرت زهرا (س) و تبیین سیره فاطمی و تطبیق آن با شرایط امروز از موضوعات اصلی این جلسات است.

حسینی ادامه داد: حجج اسلام حسینی قمی، پناهیان،دهشت، ماندگاری،راشد یزدی، سعیدی، میرلوحی، میرباقری، فرزانه، صدیقی و خانم‌ها نیلچی زاده، حیدرزاده، سیدکاشی و میرحسینی کارشناسان و سخنرانان این برنامه‌ها هستند.

وی رواق‌های امام خمینی (ره)، دارالحجه، دارالاجابه، دارالحکمه، غدیر، دارالمرحمه و شبستان‌های نهاوندی و گرم مسجد جامع گوهرشاد را از مکان‌هایی برشمرد که ویژه برنامه‌های سخنرانی و بیان احکام در آن برگزار می‌شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی نیز در این باره گفت: 75 محفل انس با قرآن در جوار عترت همزمان با این ایام برای عموم زائران در حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

مهدی لسانی افزود: محفل انس با قرآن ویژه بانوان نیز همه روزه در ایام نوروز از ساعت 9 و سی تا 11 و سی در دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: جلسات ترتیل کلام وحی نیز همه روزه در ایام نوروز بعد از اقامه نماز صبح در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 252995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز