چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهلمین شماره فصلنامه سینما و ادبیات - مربوط به بهار ۱۳۹۳- با ویژه‌نامه‌ای برای سینمای امریکا و رابرت آلتمن منتشر شد.

quarterly

 در این ویژه‌نامه مولفه‌های سینمایی آلتمن ازجمله نسبت آلتمن با مدرنیته، میزانسن در آثارش، سبک‌شناسی و بررسی ژانر در سینمای آلتمن و... بررسی شده است.

سینمای ایران این شماره در یادداشتها و میزگردی با حضور محمدعلی سجادی، مازیار میری و بهرام توکلی بر داستانگویی در سینما متمرکز شده است. گفت و گو با خسرو سینایی و بررسی آثار مستندش پرونده بخش سینمای مستند این شماره مجله است.

این شماره بخش ادبیات مجله سراغ موضوع خواندنی «نویسنده کیست یا چیست» رفته و در نشست حسین سناپور، سیامک گلشیری و محمد حسینی و یادداشتهایی از احمد اخوت، احمد آرام، محمود حسینی زاد، منیرو روانی پور، سهیل سمی، کاوه میرعباسی و... به بررسی این مقوله نشسته است.

اما پرونده ویژه این شماره که در سرمقاله به عنوان عیدی به خوانندگان تقدیم شده گفت و گو با جویس کرول اوتس نویسنده شناخته‌شده امریکایی و پروندهای درباره اوست.

در میز روشنفکری نیز گفت و گوی جذاب صالح نجفی و مراد فرهادپور را درباره رابطه روشنفکری ایرانی با هنر می‌خوانید.

نسبت شعر و نقاشی ایرانی موضوع گفت و گو با آیدین آغداشلو است که آغداشلو به تاثیر انقلابی که نیما در شعر فارسی به وجود آورد در نقاشی ایرانی پرداخته است. گفت و گو با احمد غلامی و خجسته کیهان مصاحبه‌های بخش کتاب و پروند‌ه‌های درباره موسیقی راک از مطالب دیگر سینما و ادبیات در این شماره است. 

کد خبر 252974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز